کدخبر:1304/920514

14 مرداد 1392

مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
به همت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان:
مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
مرحله نهایی نخستین جشنواره و مسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات 17 و 18 مهرماه به همت مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر این جشنواره با اعلام خبر فوق افزود: جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات با هدف شناسایی توانمندی های کشور در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و به منظور ساماندهی، آموزش، جذب و ارتقاء دانش متخصصان این حوزه و بهره گیری از توانمندی های آنان در جهت افزایش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور برای نخستین بار برگزار می شود.

مهدی بهروزی با اشاره به اعلام آمادگی 116 تیم به منظور حضور در مرحله نخست این رقابت ها تصریح کرد: پس از رقابت برخط واز راه دور تیم های حضور یافته در مرحله نخست وپاسخگویی این تیم ها به حدود 60 درصد از سؤالات طرح شده در مدت زمان 24 ساعت، درنهایت 14 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اضافه کرد: از بین تیم های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره، 9 تیم بصورت قطعی و چهار تیم بعنوان رزرو معرفی شدندکه درصورت انصراف هریکی از 9 تیم برتر، تیم های رزرو جایگزین آنها خواهند شد.

وی شیوه برگزاری این مسابقات در دنیا را مبتنی بر دو الگوی متداول عنوان کرد وگفت: در روش تسخیر پرچم یا (Capture the flag)ctf شرکت کنندگان پس از پاسخگویی به سؤالات طرح شده و چالش های پیش رو، موفق به فتح پرچم های پیش بینی شده در هر بخش می شوند.

دبیر نخستین جشنواره ملی امنیت درفضای تبادل اطلاعات افزود: در شیوه دیگری با عنوان حمله ودفاع، شرکت کنندگان در یک رقابت ترکیبی و حمله و دفاع همزمان، توانمندی های خود در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات را به نمایش می گذارند.

بهروزی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این مسابقات به شیوه فتح پرچم افزود: در مرحله نهایی این رقابت ها در ابتدا دو مسابقه فتح پرچم میان 9 تیم برگزیده برگزار می شود و در نهایت سه تیم برتر در مسابقه نهایی به شیوه حمله ودفاع با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   

قائم مقام مركز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: بستر نرم افزاری پیش بینی شده به منظور برگزاری این مسابقات در تمامی مراحل تحلیل، پیاده سازی و اجراء بر اساس یک الگوریتم کاملاً بومی توسط متخصصان مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی وساخته شده است.

وی زمان برگزاری مرحله نهایی این مسابقات را 17 و 18 مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد وگفت: در حاشیه این رقابت ها وبرای نخستین بار پنج کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش های تخصصی پیرامون امنیت فناوری اطلاعات جهت عموم علاقه مندان بویژه کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان های مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات اضافه کرد: آموزش جرم شناسی در فضای مجازی، آموزش کدنویسی امن، مانیتورینگ شبکه های سازمانی، امن سازی سیستم عامل و امن سازی سرویس های شبکه عناوین کارگاه های پیش بینی شده به منظور برگزاری در حاشیه این جشنواره می باشد.

وی در پایان تصریح کرد : علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر وحضور در این کارگاه ها می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس  www.festival.nsec.irمراجعه نمایند.

گفتنی است: مرحله مقدماتی نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات با محورهایی چون حمله به برنامه‌های کاربردی تحت وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری، پنهان‌نگاری، جرم‌شناسی، کشف آسیب ‌پذیری و مهندسی اجتماعی 27 تیرماه امسال توسط مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان بصورت برخط واز راه دور برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.