کدخبر:1313/901123

23 بهمن 1390

با حضور دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان بررسی شد:
قابلیت برقراری روابط دوستانه با نسل جدید روبات ها از طریق هوش مصنوعی
با حضور دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان در سمینار علمی LOVOTICS ، قابلیت برقراری روابط دوستانه نسل جدید روبات ها از طریق هوش مصنوعی مورد بررسی قرارگرفت.

هومن سامانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ نموده است، تحقیق برروی توانایی برقراری رابطه عاطفی روبات ها را موضوع اصلی پروژه دکتری خود در کشور هلند عنوان کردوافزود: امروزه مهندسی روباتیک به دنبال روشی است تا بتواند بوسیله روبات ها روابط انسانی را بهبود ببخشیده و احساس بهتری را در درک محیط فراهم نماید.

وی با اشاره به این که درحال حاضر روابط عاطفی و فکری با روابط فیزیکی بسیار نزدیک شده اندگفت: تکنولوژی ساخت روبات ها در دنیای کنونی به این سمت حرکت می کند که توانایی دریافت، پردازش و انتقال احساسات واقعی بشر در رباط های نسل جدید ایجاد شود.

این محقق مهندسی روباتیک با تشریح طرح تحقیقی LOVOTICS و نحوه عملکرد محصولات آن افزود: انتقال اطلاعات به این نوع روبات ها از طریق صدا، تصویر و لمس نمودن می باشد وتحقیقات نشان داده است که اگر سیستم روبات کاملاً شبیه انسان باشد مورد استقبال او قرار نخواهد گرفت.

وی همچنین زیبایی، یادگیری، ارتباط برقرار کردن در طول زمان و احساس تعلق داشتن را از جمله ویژگی های مهم این طرح در مهندسی روباتیک دانست وتصریح کرد: هم اینک محققان برای دستیابی به کیفیت مطلوب در زمینه های ذکر شده در تلاش هستند.

گفتنی است با برنامه ریزی رایانه‌ای ربات LOVOTICS   بر اساس تحلیل روابط محبت آمیز میان انسان‌ها، این رباط قادر است رفتارهای فرد مقابل خود را تقلید کرده و حرکات بدن، شادی، ناراحتی، ترس، تعجب، تنفر و عصبانیت را با استفاده از نورهای LED و یا لرزش فیزیکی خود به نمایش گذارد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.