کدخبر:1302/940331

31 خرداد 1394

فارغ التحصیلی نخستین دانش آموخته دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان
با برگزاری اولین مراسم دفاع دکتری:
فارغ التحصیلی نخستین دانش آموخته دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان
با برگزاری مراسم دفاع نخستین دانشجوی دوره دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر الهام قهساره به عنوان اولین فارغ التحصیل دوره دکترا این دانشکده فارغ التحصیل شد.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان که دوره دکترای در رشته علوم مرتع را از سال 1389 در دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه آغاز کرده بود، 27 خردادماه جاری موفق به دفاع از رساله دکتری خود با درجه عالی شد.

رساله دکتری این دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان " ارزيابي قابليت زراعي کردن گونه‌‌هاي جنس گونAstragalus caragana Hohen، A. cyclophyllon G. Beck و A. podolobus Boiss. & Hohen براي کاشت در ديم‌زارهاي کم بازده در مناطق نيمه‌‌استپي زاگرس مرکزي ايران" با راهنمایی آقایان دکتر محمدرضا وهابی و دکتر مهدی بصیری از اعضای هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده است.

نخستین دانش آموخته دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان در رساله دکتری خود ضمن بررسی امکان استقرار این نوع از گونه‌های گون در ديم‌زارهاي کم ‌بازده زاگرس مرکزي براي جلوگيري از فرسايش، کاهش حاصلخيزي خاک، هدر رفت آب، توليد علوفه با کيفيت بالا و در نهايت درآمد اقتصادي بيشتر، به معرفی این گونه ها و نیز چهار گونه باکتري‌ دي‌آزوتروف‌ که با ريشه‌هاي گونه‌هاي گون مورد مطالعه همزیستی می کنند پرداخته است.

گفتنی است: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان که فعالیت خود را از سال 1372 و با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی آغاز نموده است، در حال حاضر در شش رشته مرتعداری، بیابان زدایی، آبخیزداری، محیط زیست (در سه گرایش)، تکثیر و پرورش آبزیان و بوم شناسی آبزیان شیلاتی در مقطع کارشناسی ارشد و در سه رشته علوم مرتع، محیط زیست (در سه گرایش) و تکثیر و پرورش آبزیان در مقطع دکتری نیز دانشجو می پذیرد.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.