کدخبر:0841/910516

16 مرداد 1391

طراحی وساخت نخستین بالگرد ملی ایران با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
با تلاش متخصصان دانشکده مهندسی مکانیک:
طراحی وساخت نخستین بالگرد ملی ایران با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
نخستین بالگرد ملی 14 نفره ایران بر مبنای آخرین استاندارد های بین المللی وبا همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران(پنها)، در دست ساخت است.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: بر این اساس کمیته بالگرد دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مرجع دانشگاهی ساخت بالگرد ملی ایران با همکاری مرکز طراحی شرکت پنها، طراحی و آنالیز تمامی بخش های اصلی این بالگرد را بر عهده گرفته است.

  دکتر سعید ضیائی راد با اشاره به قرارداد منعقد شده میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران(پنها)، طراحی بالگرد ملی در این دانشگاه را شامل انجام محاسبات و طراحي كامل آيروديناميك، عملكرد، پايداري، كنترل و ارتعاشات این بالگرد عنوان کرد.

وی افزود: طراحي وانجام محاسبات کامل بالگرد با رعايت كليه الزامات و استانداردهاي مربوطه از دیگر بخش های مورد نظر در طراحی نخستین بالگرد ملی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر پتانسیل ها وتوانمندی های ویژه محققان این دانشگاه در ارائه طرح های عملیاتی در بخش بالگرد تصریح کرد: نخستین بالگرد ملی ایران برمبنای آخرین استانداردهای ملی و بین المللی وبا تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان داخلی طراحی وساخته می شود.

وی با اشاره به تجربیات وسوابق ارزشمند متخصصان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در طراحی انواع بالگرد اظهار امیدواری کرد که مراحل اصلی طراحی وساخت بالگرد ملی تاپایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ونوسازی بالگردهای ایران(پنها) نیز در حاشیه امضاء قرارداد نهایی طراحی بالگرد ملی در دانشگاه صنعتی اصفهان، این رویداد را یکی از مهمترین دستاوردها درحوزه فناوری های پیشرفته برای کشور توصیف کرد.

سرتيپ دوم خلبان دكتر محمد احمد آبادي افزود: در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تولید علم وتکیه بر توانمندی های داخلی، دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یک مجموعه پرتوان، دارای پتانسیل علمی بسیار قدرتمند وبرخوردار از مدیریتی منسجم وتوانمند، شرکت پشتیبانی ونوسازی بالگردهای ایران را بر آن داشت تا کلیه مراحل طراحی وآنالیز نخستین بالگرد ملی ایران را به این دانشگاه واگذار نماید.

وی با اشاره به پیچیدگی های بسیار فنی طراحی وساخت بالگرد و محدود بودن تعداد کشورهای دارای این نوع فناوری تصریح کرد: نخستین بالگرد ملی ایران مطابق با آخرین استانداردهای هوایی دنیا ومجموعه استاندارد های  CS29 ونیز آئین نامه های هوایی کشور در حال ساخت می باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ونوسازی بالگردهای ایران(پنها) در پایان اظهار داشت: با عنایت به حمایت های ویژه وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، امید آن می رود که پرواز نمونه اولیه این بالگرد تا پایان سال جاری و پرواز بالگرد ملی برخوردار ازگواهینامه های ملی وبین المللی تا سال 92 صورت پذیرد.

گفتنی است: دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از مهم ترین مراکز تحقیقات بالگردکشور، ضمن برخورداری از متخصصان برجسته در حوزه هوا فضاء، پیش از این نیز عهده دار طرح های هوافضاء در حوزه های گوناگون بوده است.

 

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.