کدخبر:1419/901013

13 دی 1390

به همّت دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان:
طراحی سیستم هوشمند پیش بینی و تخمین قیمت بازارسهام
مقاله دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان، روش جدیدی در پیش­بینی وتخمین قیمت سهام را ارائه کرد.  

این مقاله با عنوان "طراحي يك سيستم هوشمند جديد جهت معاملات در بازار سهام با استفاده از يك سيستم خبره فازي بر پايه الگوريتم‌هاي تكاملي" بر مبنای پایان نامه مهندس شاهرخ اسدی دانش آموخته رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان وبا راهنمایی دکتر سید رضا حجازی عضو هیأت علمی این دانشگاه تهیه وتدوین شده است.

دانش آموخته ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ویژگی های این طرح گفت: در این روش با به کارگیری یک سیستم فازی ژنتیک و تکنیک های داده کاوی مانند فیلترسازی نویز، روش رگرسیون گام به گام و همچنین الگوریتم خوشه بندی، یک مدل ترکیبی هوش مصنوعی به نام DFIS را برای ساخت سیستم خبره فازی به منظور پیش بینی و تخمین رفتار قیمت سهام با رویکرد فنی ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیّت بازار بورس در توسعه اقتصادی و لزوم دستیابی به اطلاعاتی در خصوص وضعیت آینده قیمت بازار، روش ارائه شده ضمن برخورداری از دقت وقابلیت تفسیرپذیری بیشتر نسبت به سایر مدل های ارائه شده، روندهای غیرخطی در داده های قیمت سهام را شناسایی و به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت تصمیم گیری در حوزه سهام به کار گرفته خواهد شد.

اسدی با اشاره به نتایج مطلوب حاصل از این مقاله، تصریح کرد: اگرچه الگوریتم ترکیبی ارائه شده با هدف پیش بینی قیمت سهام طراحی شده است اما با توجه به خصوصیات ویژه آن، به کارگیری در سایر حوزه های نیازمند به تخمین وپیش بینی از قبیل رباتیک، مصرف حامل های انرژی، فروش شرکت ها و ... توسط این سیستم امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است این مقاله عنوان برتر پنجمين كنفرانس داده كاوي ايران که در سال جاری برگزار شد را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه شما

با تشکر

بسيار حرکت زيبايي است.

You voted 2. Total votes: 465

آقای اسدی استاد حل تمرین ما

آقای اسدی استاد حل تمرین ما بودند. ایشون در کارشون بسیار جدی، سحت گیر و مسلط بودند من در جلسه دفاع از پایاننامه ایشون حضور داشتم کارشون بسیار عالی بود و مورد توجه استاتید حاضر در جلسه قرار گرفت. از طرف همه دانشجویان کارشناسی دانشکده صنایع این موفقبت رو به ایشون تبریک میگم.

You voted 3. Total votes: 428

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.