کدخبر:1424/920713

13 مهر 1392

سمینار علمی روش هاي نوين كلونينگ ژن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضوراستاد ايراني دانشگاه گنت بلژيك:
سمینار علمی روش هاي نوين كلونينگ ژن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
استادایرانی بيوتكنولوژي گياهي دانشگاه گنت بلژيك، با حضور در يك سمينار علمي در دانشكده كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان آخرين يافته هاي خود پیرامون روش هاي نوين كلونينگ ژن را ارائه کرد.

در حاشیه این سمینار که به دعوت انجمن فيزيولوژي گياهي ايران برگزار شد دكتر منصور كريمي گفت: هر ساله با حضور در چندين دانشگاه دولتي از طريق سخنراني هاي علمي، مشاوره و داوري رساله هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي با دانشجويان كشور در ارتباط بوده ام و شاهد پيشرفت هاي دانشگاه هاي كشور در حوزه بيوتكنولوژي هستم.

وي با بيان اينكه در موسسه علمي VIB عضو هيأت علمي و در مؤسسه غير انتفاعي PSB مشغول به فعاليت است، در رابطه با تحقيقات خود گفت: دانش فني حاصل از تحقيقات صورت گرفته در دانشگاه ها در حوزه بيوتكنولوژي گياهي را در اختيار مراكز علمي قرار مي دهد.

دكتر كريمي از حمايت كشور بل‍ژيك براي انتقال دانش فني به مراكز علمي به صورت رايگان سخن گفت و افزود: براساس مفاد توافقنامه انتقال توليدات علمي(MTA)، نتايج تحقيقات دانشگاهي در اين مؤسسه غير انتفاعي به صورت رايگان در اختيار مراكز تحقيقاتي و علمي براي كاربردي شدن قرار مي گيرد.

عضو انستيتوVIB ، نقش محققان را در توسعه دانش كشاورزي حايز اهميت دانست و خاطر نشان ساخت: متأسفانه عمده تلاش محققين كشور در زمینه افزایش رتبه در توليد مقاله ISI است، در حالي كه اصل دانش اين است كه تحقيقات كشاورزي از آزمايشگاه به مزرعه وارد شود.

وي معتقد است: بايد تعريف علم در ايران بازنگري شود. زيرا علم ما به جاي اينكه بدون كاربرد در قفسه كتابخانه ها بماند بايد در مرحله اول بتواند مشكلات خودمان را حل نمايد و بعد از آن به صورت مقالات متعدد در اختيار محققان قرار گيرد.

دكترمنصور كريمي اظهار اميدواري کرد، در آينده بتواند در حوزه تخصصي بيوتكنولوژي گياهي با دانشكده كشاورزي دانشگاه صنعتی اصفهان ارتباط نزديك تري داشته باشد.

 

تهیه خبر: رابط خبری دانشکده

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.