کدخبر:1549/900927

27 آذر 1390

رونمایی از طرح تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان
توسط رئیس جمهورصورت گرفت:
رونمایی از طرح تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طرح رادار نیمه هادی میان برد باند VHF  دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی شد.

این طرح که با نام «مطلع الفجر» و با تلاش پژوهشگران پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده است، یکی از چهارده طرح پژوهشی است که همزمان با هفته پژوهش رونمایی شد.

 

در این مراسم رئیس جمهور به فعالیّت های ارزشمند صورت گرفته در حوزه پژوهش و فناوری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: تعریف صحیح پروژه ها و ارتباط دانشگاه با صنعت در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

 

دکتر احمدی نژاد مجموعه های علمی و پژوهشی کشور را از عناصر جهت دهنده به حرکت رو به پیشرفت کشور توصیف تصریح كرد: با تعریف پروژه های کلان و حساس کشور در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری این طرح ها مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.

 

همچنین در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایمان، اعتقاد و حرکت در مسیر اهداف الهی را از ویژگی های بارز پژوهشگران کشور عنوان کرد.

 

سردار احمد وحیدی با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در اقتدار علمی و دفاعی کشور، ابراز امیدواری کرد که با حرکت در مسیر اهداف عالی نظام خشنودی پروردگار متعال و رضایت رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

 

شایان ذکر است در این مراسم که همزمان با هفته پژوهش و در حاشیه دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برترکشور برگزار شد، 14 طرح پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، پارك‌های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

 

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.