کدخبر:1354/921113

13 بهمن 1392

دیدار اعضای دبیرخانه چهارمین همایش سراسری گفتمان مهدویت با حضرت آیت الله مظاهری
روز گذشته صورت گرفت:
دیدار اعضای دبیرخانه چهارمین همایش سراسری گفتمان مهدویت با حضرت آیت الله مظاهری
اعضای دبیرخانه چهارمین همایش سراسری گفتمان مهدویت که قرار است اردیبهشت آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شود با حضرت آیت الله العظمی مظاهری دیدار کردند.

در این نشست که روز گذشته در دفتر آیت الله العظمی مظاهری برگزار شد دبیر چهارمین همایش سراسری گفتمان مهدویت با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مراکز فرهنگی، جوانان، حوزه های علمیه و فعالان عرصه مهدویت تصریح کرد: این همایش سراسری با تکیه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از کار عوامانه و انجام کار عالمانه، اردیبهشت سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری برگزاری نشست‌های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی با محوریت موضوعات مهدوی و با حضور کارشناسان مهدویت حوزه علمیه قم، برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی هنری و شناسایی و تجلیل از فعالان این عرصه در استان و کشور را از جمله برنامه های پیش بینی شده در حاشیه این مراسم بیان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: به زودی فراخوان ارسال مقالات به این همایش بصورت سراسری منتشر خواهد شد.

آیت الله العظمی مظاهری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ایده برگزاری این گونه همایش ها در سراسر کشور به ویژه اصفهان، این حرکت را کاری مقدس دانسته و افزود: این اقدام شرط هایی لازم دارد که امیدوارم به دست شما جامعه عمل پوشانده شود.

وی ارائه یک مهدویت علمی و واقعی در مقابل مهدویت دروغین را از جمله شروط برگزاری این گونه همایش ها بیان کرد و ادامه داد: در این همایش ها نباید قصه ها و مطالبی که دور از ذهن جوانان است و آلت دست دشمنان قرار می گیرد ارائه کرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به سؤالات وپاسخ هایی که در این زمینه ارائه می شود تصریح کرد: استفاده از هزاران روایت موجود پیرامون مهدویت و مواظبت در نوع پاسخگویی، سؤالات مغرضانه را نیز اصلاح خواهد کرد.

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به علاقه مراجع معظم تقلید قم به موضوع مهدویت، خواستار بهره گیری از ظرفیت ارزشمند آنان در برگزاری این همایش شد.

وی با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان همیشه به لحاظ علمی درکشور مطرح بوده و همواره سروصدای علمی آن شنیده شده است اضافه کرد: انشاالله برگزاری این همایش در این دانشگاه نیز با علمی عمیق و دشمن شکن باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار امیدواری کرد که این همایش افتخاری برای مراجع تقلید، علما، حوزه علمیه بالاخص حوزه علمیه اصفهان بوده و امام زمان (عج) تأیید کننده آن باشد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین پورباقر دبیر سلسله همایش های سراسری گفتمان مهدویت مطالبی را ارائه کردند.

گفتنی است: چهارمین همایش سراسری گفتمان مهدویت با محوریت آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، اردیبهشت سال آینده به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.