کدخبر:1418/910129

29 فروردین 1391

به دنبال برگزاری موفقيت آميز نخستین کارگاه رئولوژي ايران:
دومین کارگاه رئولوژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی شود
دومین کارگاه رئولوژی ایران، 19و 20 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دکتر کیقباد شمس دبیرعلمی این کارگاه با اعلام خبرفوق افزود: به دنبال میزبانی موفقيت آميز دانشگاه صنعتی اصفهان در نخستین کارگاه رئولوژی ایران در سال گذشته، این دانشگاه 19 و 20 اردیبهشت ماه سال جاری نیز میزبان دومین کارگاه رئولوژی ایران خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی آخرین یافته های علم رئولوژی، شناسایی وارتباط محققان وپژوهشگران رئولوژی در حوزه های مختلف پژوهشی وصنعتی کشور به منظورهمکاری در ارتقاء،گسترش و ترويج بيش از پیش جنبه هاي نظري و كاربردي علم رئولوژی وبسط آموزش و پژوهش ابعاد مختلف آن در کشوربیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان رئولوژی را زیرمجموعه مکانیک پیوسته و از علوم جدید بین رشته ای عنوان کرد وگفت: رشته هایی چون مهندسی شیمی، مواد، مکانیک، پلیمر، صنایع غذایی، ونیزگرایش های مرتبط با علوم و صنايع پزشکی وداروسازی، شیمی، فیزیک و ریاضی از جمله رشته های مرتبط با این علم هستند.

وی تنوع و کاربری گسترده رئولوژی درتوليد انواع موادغذایی، محصولات پلیمری، سوسپانسیون ها، امولسیون هاورنگها و... را سبب افزایش اهمیّت وکاربرد این علم دانست و افزود: مطالعه رفتار سيالات برخوردار از خواص دوگانه جامد- مايع که بر اثر اعمال تنش به آن ها رفتار ي متفاوت با رفتارسيالات ساده (نيوتني) از خود نشان مي دهند ونیز در طبيعت از نظر مقدار كم ولي از نظر تنوع بي شمارند، عرصه ي فعاليت علم رئولوژی می باشد.

دبیرعلمی دومین کارگاه رئولوژی ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد مقالات دریافت شده درکارگاه دوم رئولوژی ایران نسبت به دوره نخست برگزاری آن، از حضور " پرفسور رونالد لارسون" استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا بعنوان سخنران کلیدی در این کارگاه خبر داد.

وی تنوّع مقالات رسیده به دبیرخانه این کارگاه با توجه به گستردگی بین رشته ای این علم را بسیار حائز اهمیّت دانست و گفت: مهم ترین موضوعات مورد بررسی در دومین کارگاه رئولوژی ایران، رئولوژی پلیمرهای مصنوعي و زیستی، رئولوژی مواد غذایی، رئومتری، رئولوژی مذاب ها و محلولهای پلیمری، رئولوژی سوسپانسیون ها و امولسيونها ، شبیه سازی مولکولی پلیمرهای زنجیری، تأثير نانو ذرات در تغيير خواص رئولوژيك سيالات مركب و... خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان يكي از نتايج بر گزاري اولين كارگاه رئولوژي ايران را شكل گيري "انجمن رئولوژي ايران" دانست و ابراز اميدواري كرد كه برگزاري دومين كارگاه رئولوژي ايران زمینه ساز افزايش فعاليتهاي آموزشی پژوهشي در اين زمينه ي علمي و فني بسيار جذاب و اثر بخش شود.

وی در پایان اضافه کرد: علاقه مندان به ارائه اثر يا شركت در این کارگاه مي توانند با مراجعه به سایت iwr2012.iut.ac.ir و دریافت فرم ثبت نام، نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.