کدخبر:1617/940306

6 خرداد 1394

دومین مناظره اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد
به همت معاونت فرهنگی دانشگاه:
دومین مناظره اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد
دومین مناظره اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع "اشتغال اساتید در خارج از دانشگاه" عصر روز گذشته در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در آن حضور داشتند، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر ضرورت تلاش اساتید بر حفظ ارزش‌های دانشگاهی، به بررسی قوانین استخدامی مانند قانون منع دوشغله بودن در ادارات دولتی و... پرداخت.

دکتر علی محمد دوست حسینی، بر لزوم استفاده از تجربیات دانشگاه‌های سراسر دنیا در رابطه با موضوع اشتغال اساتید در خارج از دانشگاه تأکید کرد و گفت: بازنگری دقیق و اصلاح برخی قوانین در مورد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ضروری است.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست، بخشی نگری در مسائل حوزه کاری اعضای هیأت علمی در خارج از محیط دانشگاه را یکی از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: وظیفه دانشگاه‌ها ارائه خدمات به محیط‌های گوناگون است و انجام وظایف بر اساس آیین نامه‌ها می‌تواند در انجامِ هرچه بهتر این خدماتِ علمی کمک کند.  

دکتر امیرمهدی حلبیان با تأکید بر لزوم جامع‌نگری در وضع قوانین مربوط به اشتغال اساتید در خارج از دانشگاه افزود: قوانین موجود در دانشگاه‌های مطرح کشورهای چون کانادا و امریکا، با ملزم کردن اساتید به ارائه تمامی خدمات علمی مورد نیاز در آن دانشگاه، مخالفتی با فعالیت آنها در محیط‌های خارج از دانشگاه‌ ندارد.

گفتنی است: نخستین مناظره اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع پژوهش و ارتباط با صنعت در دانشگاه های کشور، 29 اردیبهشت ماه برگزار گردید.


 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.