کدخبر:1532/930220

20 ارديبهشت 1393

دستيابي به دانش فني سيستم هوشمند پايش وضعيت دانه بندي گندله خام درمجتمع فولاد مبارکه
توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان:
دستيابي به دانش فني سيستم هوشمند پايش وضعيت دانه بندي گندله خام درمجتمع فولاد مبارکه
محققان دانشکده مهندسی برق وکامپیوتردانشگاه صنعتی اصفهان با استفاده از شیوه پردازش تصوير موفق به دستیابی به دانش فني سيستم هوشمند پايش وضعيت دانه بندي گندله خام در مجتمع فولاد مبارکه شدند.

این طرح حاصل فعالیت تحقیقاتی آقایان دکتر رسول امیرفتاحی و دکتر شادرخ سماوی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان است که با همکاری مهندس مهدی حیدری دانش آموخته مهندسی برق این دانشگاه و مهندس پویان رحیمی محقق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به انجام رسیده است.

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در این پروژه با طراحی یک سیستم مکانیزه پایش دانه بندی گندله خام که پیش از این در واحدهای گندله سازي و احياء مستقيم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بصورت دستی و همراه با مشکلات متعدد بود را با بهره گیری از شیوه پردازش تصویر به شکل هوشمند اجراء نمودند.

در طرح اجراء شده توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن نصب یک دوربین مخصوص برروی ديسک شماره 10 واحد گندله سازی مجتمع فولاد مبارکه و دریافت تصاویر متعدد، با بهره گیری از الگوريتم هاي پيچيده ی پردازش تصویر، تحلیل و دانه بندي گندله خام در محدوده‌های مشخص مورد نیاز واحد گندله سازي انجام شده و نتایج آن در دسته بندی و قالب های تعریف شده گزارش می شود.

بر اساس اعلام مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، پیشنهاد اجرای این پروژه پیش از این توسط شرکت زيمنس و با قیمت بسیار بالا به واحدگندله سازي این مجتمع ارائه شده بود که با انجام این طرح توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن بومی سازی دانش این فناوری، مشکلات متعدد پیش از اجرای این طرح همچون زمان بر بودن، خطاهای انسانی، سختی کار و... مرتفع گردیده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.