کدخبر:1602/920927

27 آذر 1392

دانشگاه همواره پاسخگوی درخواست های پژوهشی صنایع مختلف است
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:
دانشگاه همواره پاسخگوی درخواست های پژوهشی صنایع مختلف است
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی رنگ وپوشش با اشاره تأمین نیروی انسانی متخصص بعنوان اصلی ترین وظیفه دانشگاه هاگفت: دانشگاه همواره پاسخگوی درخواست های پژوهشی صنایع مختلف است.

دکتر سید مهدی ابطحی با مروری بر نقش دانشگاه ها در دوره های مختلف انقلاب اسلامی افزود: نسل دوم دانشگاه ها در دهه هفتاد شکل گرفته که در این دوره زمانی، تلاش های زیادی مبنی بر ایجاد تناسب میان آموزش و نیازهای کشور صورت گرفته است.

وی با یادآوری خدمات مرحوم دکتر ابتکار در شکل دهی آموزش های علمی کاربردی در راستای تأمین هرم درست نیروی انسانی در کشور افزود: توجه به فناوری و توسعه پارک ها و شهرک های تحقیقاتی مسیر دیگری بود که برای حرکت صحیح در مسیر نیازهای علمی کشور دنبال شد.  

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با طرح این سؤال که چرا فناوران کشور وارد آموزش نمی شوند و آموزش ها نیز با نگاه فناورانه دنبال نمی گردد اضافه کرد: ایجاد چرخه آموزش، پژوهش، فناوری و تجاری سازی علم، مسیر صحیحی است که راهکار حل این مشکل می باشد.

وی با تأکید بر این که دانشگاه همواره به درخواست های پژوهشی و سؤالات بخش صنعت کشور پاسخگو بوده است گفت:دیدگاه جدید، مبتنی بر حضور دانشگاه در صنعت، تحلیل، بیان پیشنهادات و ارائه راه حل مشکلات برای صنایع مختلف است.

وی با بیان این که دانشگاه در شرایط جدید برای حضور مؤثر در صنعت به خلاقیت و توجه به کیفیت پژوهش نیاز دارد، لازمه ایجاد این خلاقیت را آزادی فضای آکادمیک دانست وگفت:افزایش اختیارات اعضای هیأت علمی در مذاکره با صنعت، ایجاد ساختارهای مناسب ارتباط با صنعت، حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایجاد فضای اعتماد به دستاوردهای پژوهشی در صنعت و افزایش تحمل صنعت برای دریافت پاسخ مناسب از دانشگاه از جمله مهمترین مسایلی است که در این دوره باید به آنها پرداخت.

وی نظارت بر طرح ها، حفظ مالکیت فکری و ایجاد فضای مفاهمه میان آموزش محوران، پژوهش محوران و فناوران در دانشگاه را از دیگر الزامات ایجاد خلاقیت بیان کرد وگفت: ارتباط میان انجمن ها و دانشگاه ها از نکات بسیار حائز اهمیت در رابطه با نسل جدید دانشگاهی است که این همایش نیز به نوبه خود می تواند اهمیت این موضوع را به ما نشان دهد.

شایان ذکر است: پنجمین کنگره بین المللی رنگ وپوشش به همت دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان وبا همکاری انجمن علمي رنگ ايران، مؤسسه علوم و فناوري رنگ و پژوهشگاه رنگ و پليمر دانشگاه اميركبير، انجمن رنگرزان و رنگ كاران دنيا (SDC) و انجمن روغن، رنگ و پوشش انگلستان امروز وفردا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.