کدخبر:1300/910421

21 تیر 1391

دانشگاه صنعتی اصفهان قطب الكترواويونيك کشوردر طراحی هواپیمای 100 تا 150 نفره
با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک و دوره کارشناسی ارشد معماري اويونيك :
دانشگاه صنعتی اصفهان قطب الكترواويونيك کشوردر طراحی هواپیمای 100 تا 150 نفره
با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی) و دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه به عنوان قطب الکترواویونیک کشور در طراحی هواپیمای جت 100 تا 150 نفره معرفی شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اعلام رسمی معاونت پژوهش وفناوری وزرات علوم، تحقیقات وفناوری مبنی برمحوریت این دانشگاه در زمینه الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی)درکشورگفت: بر این اساس وبرمبنای تفاهم نامه منعقد شده با رئيس سازمان صنايع هوايي، تمامی تحقیقات مرتبط با این بخش از ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت خواهد گرفت.

دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، تحقیقات وفناوری با تأسیس دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک برای نخستین بار درکشور در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در راستای ایجاد زیرساخت ها به منظور تحقق این طرح کلان ملی عنوان کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش شش دانشجوی کارشناسی ارشد در این رشته خواهد نمود.

همدانی گلشن تأسیس گروه پژوهشی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در جهت تحقق این طرح بیان کرد وادامه داد: با اخذ موافقت نهایی شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، تحقیقات وفناوری برای این گروه پژوهشی، بسترهای لازم در جهت دستيابي به علوم و فناوري‌هاي راهبردي مورد نياز كشور در این زمینه فراهم خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد ساختارهای اساسی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن ارتقاء سطح توانمندي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران بسترهای لازم به منظوركاهش وابستگي به كشورهاي بيگانه و تبديل علم به ثروت براساس نقشه جامع علمي كشور بیش از گذشته فراهم گردد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.