کدخبر:1117/940303

3 خرداد 1394

دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست برترین دانشگاه های ایران در سال 2015 + تکمیلی
در بر اساس رتبه بندی جدید مؤسسه بین المللی لایدن:
دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست برترین دانشگاه های ایران در سال 2015 + تکمیلی
بر اساس نتایج جدید سال 2015 نظام رتبه بندی لایدن، دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست برترین دانشگاه های ایران بر حسب شاخص های مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی قرار گرفت.

در آخرین نتایج اعلام شده این رتبه بندی که توسط مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن بعنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور هلند صورت می پذیرد، 750 دانشگاه برتر جهان شناسایی، ارزیابی، رتبه بندی و معرفی گردید.

نتایج گزارش اخیر این مرکز معتبر بین المللی که برای چهارمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه های بین المللی پرداخته است نشان می دهد؛ دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست برترین دانشگاه های ایران بر حسب شاخص های مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی قرار دارد.

بر این اساس، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از 13 دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست، به لحاظ شاخص "مرجعیت علمی" و یا میزان تولیدات علمی که در دسته ۱۰درصد برتر تولیدات علمی دنیا قرار گرفته است با کسب رتبه 440 جهانی به عنوان برترین دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست در سال 2015 معرفی شده است.

رتبه 518 سال 2014 دانشگاه صنعتی اصفهان در این شاخص نشان می دهد، این دانشگاه ضمن ارتقاء چشمگیر 78 رتبه ای، دیگر دانشگاه های برتر ایران را پشت سر گذاشته که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب رتبه 442 و دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه 505 جهانی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در دیگر شاخص این رتبه بندی بین المللی و به لحاظ 50 درصد تولیدات علمی برتر و یا آنچه که تعداد و نسبت انتشارات یک دانشگاه در مقایسه با دیگران در رشته و سال مشابه در زمره  50 درصد پراستنادترین تولیدات علمی  قرار گرفته است نامیده می شود، دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 438 جهانی بعنوان برترین دانشگاه ایرانی این فهرست معرفی شده است.

در این رده بندی، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 509 و دانشگاه علم وصنعت ایران با رتبه 525 رتبه های دوم و سوم برترین دانشگاه های ایرانی این شاخص را به خود اختصاص داده اند.

همچنین با نگاهی به دیگر شاخص بررسی شده در این نظام رتبه بندی معتبر بین المللی، دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه "دیپلماسی علمی" با کسب رتبه 493 جهانی و ارتقاء 10 پله ای نسبت به رتبه بندی سال 2014 این مؤسسه، در این شاخص نیز عنوان برترین دانشگاه ایران را به خود اختصاص داده است.

در شاخص دیپلماسی علمی، دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه 550 و دانشگاه تهران با کسب رتبه 576 جهانی، به ترتیب عناوین دومین و سومین دانشگاه برتر ایرانی این شاخص را کسب کرده اند.

گفتنی است: دانشگاه صنعتی اصفهان که طی سال های اخیر افتخاراتی چون قرارگیری در فهرست 400 دانشگاه برتر جهان و رتبه 85  فهرست یکصد دانشگاه ممتاز قاره آسیا را کسب کرده بود، در رتبه بندی اخیر مؤسسه معتبر بین المللی تایمز در سال 2015 نیز با کسب رتبه 63، ضمن قرار گیری مجدد در فهرست یکصد دانشگاه برتر با کمتر از 50 سال قدمت جهان، 29 رتبه ارتقاء یافت.


توضیحات تکمیلی:

بر مبنای اطلاعات مندرج در وب سایت مؤسسه رتبه بندی لایدن که در خبر فوق بصورت هایپرلینک آمده است، این مرکز امسال با معرفی 750 دانشگاه برتر جهان برای چهارمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه های بین المللی پرداخته است.

دانشگاهیان، علاقه مندان و مخاطبان آشنا با حوزه های مختلف علم سنجی استحضار دارند که رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توسط نظام های رتبه بندی مختلف، غالباً بر مبنای اطلاعات، انتشارات و مؤلفه های قابل تحلیل از یک دوره زمانی ماقبل از زمان انتشار نتایج می باشد.

بر این اساس و به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه شائبه پیرامون خبر فوق، به استحضار می رساند مؤسسه بین المللی لایدن همان گونه که در سه دوره گذشته خود بر همین مبنا به رتبه بندی و معرفی برترین دانشگاه های بین المللی پرداخته است، امسال نیز در بخش پارامترهای پیشرفته مندرج در وب سایت خود، آنچه که نتایج رتبه بندی این مؤسسه در سال 2015 نامیده شده است را حاصل انتشارات علمی دانشگاه ها در فاصله سال های 2010 الی 2013 اعلام نموده است.

دیدگاه شما

فقطiut

واقعا مایه افتخاره زنده باد صنعتی

You voted 3. Total votes: 708

تبریک

بسیار از دیدن این خبر خوشحال شدم. آفرین به هم دانشگاهی ها و دوستان و مسئولین فهمیده دانشگاه عزیزم. امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کنه تا افرادی مثه من که دانشگاه صنعتی رو به دانشگاههایی مثل تهران ترجیح دادند این روند رو در مقاطع بالاتر نیز ادامه دهند.

تشکر فراواااان

You voted 3. Total votes: 723

خیلی هم خوبه. واقعا ما بیتر

خیلی هم خوبه. واقعا ما بیشتر از باقی دانشگاهها فعالیت داریم و این حقمونه. به امید رتبه های تک رقمی

You voted 2. Total votes: 682

واقعا به همه ی اساتید و

واقعا به همه ی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تبریک عرض می کنم و از این که یک دانشجوی دانشگاه صنعتی هستم افتخار می کنم.و ناگفته نماند که این دانشگاه از نظر سخت گیری و سطح اموزش کاملا با سایر دانشگاه ها متفاوت می باشد.

You voted 1. Total votes: 697

تبریک

این نشون دهنده این هست که سختی کشیدنای ما دانشجوها جواب داده و الکی نیست
این موفقیت رو به تک تک دانشجوها تبریک میگم که از جون مایه گذاشتن و بیشتر به اساتید تبریک میگ که هم ما رو مجبور کردن به درس خوندن هم و ما رو پرورش دادن

You voted 1. Total votes: 685

واقعا تبریک میگم من یک

واقعا تبریک میگم من یک اصفهانی هستم وبه شهر خودم و دانشگاهیانش میبالم من خودم دانشجوی مکانیک شیراز هستم .

You voted 4. Total votes: 692

تبریک

من خودم لیسانس اونجا بودم . واقعا از همه نظر از دانشگاه های پایتخت سرتره. قدر اون دانشگاهو بدونید و به خودتون افتخار کنید .

You voted 4. Total votes: 687

من با رتبه ي زير 200 در اين

من با رتبه ي زير 200 در اين دانشگاه قبول شدم. الان با ديدن اين مطلب به انتخابم دلگرم شدم.

You voted 2. Total votes: 692

من شیمی کاربردی صنعتی اصفهان

من شیمی کاربردی صنعتی اصفهان قبول شدم و با خوندن این مطلب بیشتر از قبل دلگرم شدم وافتخار میکنم که اصفهانی هستم...

You voted 5. Total votes: 690

به خودم افتخار می کنم دانشجوی

به خودم افتخار می کنم دانشجوی صنعتی ام
کارشناسی بودم و بدون کنکور با معدل الف ارشد هستم
امید دارم دانشگاهم رتبه زیر ده بگیره تا یه روزی هم بخاطر ائن غرور داشته باشم
دلم م م م م که روشنه ...............

You voted 4. Total votes: 692

واقعا خوشحال هستم که دانشجوی

واقعا خوشحال هستم که دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان هستم خداوند با ورود من به این دانشگاه به من انگیزه ی بالایی برای خدمت به کشورم داد .ممنونم اول از خدا بعد از اساتید زحمت کشم.

You voted 3. Total votes: 672

با عرض و سلام خسته نباشید

با عرض و سلام خسته نباشید خدمت اساتید و کارکنان محترم دانشگاه صنعتی اصفهان. واقعا واسه من باعث افتخار هستش که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم(کارشناسی ارشد). دوست دارم دوباره بتونم به اون دوران برگردم... رضا

You voted 4. Total votes: 702

داتشجوی دکتری برق

داتشجوی دکتری برق هستم.خوشحالم از اینکه تو این دانشگاه درس می خونم

You voted 3. Total votes: 646

صنعتی اصفهان فوق العادست والا

صنعتی اصفهان فوق العادست والا ازهمه دانشگاها پایتخت سرتره سختگیری استاداشم بعدابه دردتون میخوره قدرشو بدونید

You voted 4. Total votes: 717

دانشجوی شیمی محض صنعتی

دانشجوی شیمی محض صنعتی اصفهانم واقعا به خودم افتخار می کنم و خواهم کرد بسیار عالیست

You voted 5. Total votes: 711

قابلیت ارتقا

با سلام من خوشحالم که دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان هستم با قابلیتی که می بینم این دانشگاه با رفع اشکالات فعلی میتواند جز50 دانشگاه جهان باشد

You voted 5. Total votes: 706

ارشد برق این دانشگاه

ارشد برق این دانشگاه هستم
اینجوری هم نیست
واقعاً دانشگاه های تهران از اینجا بهتر است

You voted 5. Total votes: 715

من دانشجوی ارشد مهندسی برق

من دانشجوی ارشد مهندسی برق قدرت دانشگاه یزدم.
والا بخدا دانشگاه صنعتی اصفهان از همه دانشگاههای تهران سرتر و سخگیر تره....
من یک اصفهانی اصیلم و به دانشگاه صنعتی اصفهان میبالم .
واقعا دمتون گرمممممممممممممممممممممم
تبریک به جامعه ی صنعتی اصفهان
با آرزوی موفقیت بیشتر برای این دانشگاه با عظمت.....

You voted 3. Total votes: 619

با سلام. از این خبر خیلی

با سلام. از این خبر خیلی خوشحال شدم. من دوران کارشناسی در دانشگاه صتعتی اصفهان بودم و همیشه از این بابت به خودم میبالم. الان عضو هیات علمی دانشگاه رازی هستم. دانشجویان عزیز، قدر این دانشگاه و امکاناتش رو بدونید.

You voted 3. Total votes: 666

با سلام. از این خبر خیلی

با سلام. از این خبر خیلی خوشحال شدم. من دوران کارشناسی در دانشگاه صتعتی اصفهان بودم و همیشه از این بابت به خودم میبالم. الان عضو هیات علمی دانشگاه رازی هستم. دانشجویان عزیز، قدر این دانشگاه و امکاناتش رو بدونید.

You voted 3. Total votes: 644

من کارشناسی صنعتی اصفهان بودم

من کارشناسی صنعتی اصفهان بودم.
صنعتی اصفهان دو ویژگی نظم و آموزش داره که هیچ دانشگاهی تو ایران این ها رو نداره

You voted 5. Total votes: 601

سلام

سلام
من کارشناسی صنعتی اصفهان بودم و یه اصفهانیم و به دانشگاه و شهر و هم دانشگاهیانم افتخار می کنم
البته بگم که من دانشگاه های تهران رو هم در ارشد و دکتری تجربه کردم. به جرات نظم و سختگیری دانشگاه صنعتی عاااالی و مفیده. دانشگاه های تهران با نرمش بیشتری با دانشجو برخورد میکنن و بی نظمی در اونا بیداد میکنه.
تبریک به هم دانشگاهیان عزیزم

You voted 5. Total votes: 628

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.