کدخبر:1427/940812

12 آبان 1394

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به استقبال 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رفتند
با برگزاری تجمعی باشکوه:
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به استقبال 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رفتند
ظهر امروز و یک روز قبل از 13 آبان، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با برگزاری تجمعی بزرگ به استقبال این روز رفتند تا فردا نیز دوشادوش عموم مردم اصفهان، غریو استکبارستیزی ودفاع از مظلومان عالم را فریاد زنند.

سیزدهم آبان ماه به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و تکوین موضع مبارزه با مظهر استکبار یعنی آمریکا نقش بی همتایی داشته است.

در روز 13 آبان ماه سال 1343، مأموران رژیم پهلوی، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. مقارن همین روز در سال 1357، راهپیمایی دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شد و در نهایت، 13 آبان ماه سال 1357، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا، ضمن به تجلی رساندن آرمان های سرسلسله بیداردلان و رهبر ژرف اندیش خویش، هیمنه پوشالی مظهر استکبار و امپریالیسم جهانی را به سخره گرفته وپایمال نمودند.

در آستانه این روز تاریخی، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بعدازظهر امروز و پس از اقامه نمازجماعت ظهر وعصر در محل یادمان 144 شهید گلگون کفن این دانشگاه، با حرکت به سمت قبور مطهر شهدای گمنام، به استقبال 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رفتند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و مبارزه با دشمن بعنوان بخشی از آموزه های امام خمینی(ره) گفت: لازم است در این برهه از زمان، آن گونه که جوانان ما در تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند و حضرت امام (ره) نیز آن را تأیید نمودند، نفوذ دشمن را ببینیم و نسبت به آن حساس باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اضافه کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای قیام و انقلاب اسلامی آمریکا ستیز بودند و همه مشکلات را از امریکا می دانستتند و آرزو داشتند روزی شعار"مرگ بر امریکا" در کعبه و بیت الله الحرام و حتی کلیساها نیز طنین انداز شود.

وی با بیان این که 13 آبان در ماه محرم معنای دیگری دارد، این رویداد را برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله(علیه السلام) و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: بر ما لازم است دشمن را هیچ گاه از ذهن بیرون نکنیم و این راه را با ایمان و علی اکبرگونه ادامه خواهیم داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آئین باشکوه، با اشاره به سوابق درخشان، نخبگی و تأثیرگذاری این دانشگاه در رویدادهای مختلف سیاسی کشور، بر استمرار حرکت های انقلابی و مبارزه با استکبار تأکید کرد.

بهرام بیرانوند با بیان این که هم اینک جمهوری اسلامی ایران از توانمندی های متعددی در حوزه های مختلف برخوردار است افزود: امروز تأثیرگذاری و عمق نفوذ ایران در میان کشورهای منطقه بعنوان راهبردی اصولی، ظرفیت های مهمی را در دفاع از کشور پدید آورده است.

وی اظهار امیدواری کردکه با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ضمن حرکت در مسیر رشد و تعالی کشور، از نفوذ امریکا که هم اینک پلیدتر از شیطان است جلوگیری شود.

قرائت سرود دسته جمعی و سردادن شعارهای ضد استکباری"مرگ برامریکا" و"مرگ بر اسرائیل"، قرائت بخشی از بیانیه این روز، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام این دانشگاه و اجرای رزم نوازان از دیگر برنامه های این آئین شکوهمند بود.

گفتنی است: دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان، فردا و مقارن با 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز با حضور در مراسم گرامیداشت این روز، دوشادوش عموم مردم اصفهان، غریو استکبارستیزی ودفاع از مظلومان عالم را فریاد خواهند زد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.