کدخبر:1114/930919

19 آذر 1393

دانشجویان واعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان بطورصریح و رودرو به گفتگو نشستند
به مناسبت 16آذر روز دانشجو:
دانشجویان واعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان بطورصریح و رودرو به گفتگو نشستند
نشست پرسش و پاسخ دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان با اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه عصر روز گذشته در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با گرامیداشت مناسبت 16 آذر و تبریک روز دانشجو، هدف از برگزاری این جلسه را دریافت پیشنهادات و انتقادات دانشجویان پیرامون بخش های مختلف دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه عنوان کرد.

دکتر مدرس هاشمی با بیان این که در حال حاضر وظیفه و هدف اصلی دانشگاه ها فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش است، رشد در بخش کمّی دانشگاه ها را کافی دانست و افزود: هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان کار مؤثر و کیفی در این دوبخش را سیاست اصلی خود در یک سال اخیر قرار داده و در ادامه نیز با در نظر گرفتن همین موضوع فعالیت های خود به منظور ارتقای این دانشگاه را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های برترکشور، همچنان جایگاه خود در قاره آسیا را حفظ نموده و در رتبه بندی های معتبر بین المللی اخیر نیز در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی برنامه های کمّی، از جمله افزایش بودجه های پژوهشی باید در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی باشد.

مدرس هاشمی با تأکید بر اهمیت ویژه مسایل فرهنگی برای مسئولین این دانشگاه؛ فضای فکری باز، آزادی بیان و تلاش برای خروج از فضای تک صدایی را از مهمترین اقدامات در این زمینه بیان کرد و افزود: واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به دانشجویان از جمله اصلی ترین سیاست ها در این دانشگاه بوده است.

وی با ابراز قدردانی از خدمات دیگر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان به جهت تلاش در ایجاد محیطی مناسب و آرام برای تحصیل دانشجویان این دانشگاه تأکید کرد: تلاش ما بر این بوده که اقدامات در حوزه دانشجویی به گونه ای باشد تا تحصیل و زندگی دانشجویان در این دانشگاه همواره آسان و دلپذیرتر شود.

در ادامه این نشست دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان، پرسش ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب تریبون آزاد و نیز به صورت کتبی با هیأت رئیسه دانشگاه در میان گذاشتند و معاونان فرهنگی اجتماعی، پژوهشی، آموزشی، دانشجویی و اداری مالی نیز به پاسخگویی و راهنمایی متناسب با این پرسش ها پرداختند.

کمبود وام های دانشجویی و برخی مشکلات اداری در ارایه این نوع وام ها، لزوم افزایش بیش از پیش امکانات رفاهی خوابگاه ها و تسهیل استفاده از امکانات ورزشی و تقویت حمل و نقل عمومی دانشگاه از جمله مهمترین مطالبات مطرح شده دانشجویان در حوزه صنفی و دانشجویی بود.

همچنین لزوم حمایت دانشگاه از فعالان فرهنگی، آسان سازی صدور مجوز برای نشست های فرهنگی و سیاسی و برنامه های هنری کانون های فرهنگی و پیشنهاد ایجاد فروشگاه کتاب و مطبوعات عمومی، از جمله مهم ترین دیدگاه ها و پیشنهادهای دانشجویان در حوزه فعالیت های فرهنگی بود.

لزوم مرتفع شدن برخی مشکلات اداری و نیز زمان بندی دفاعیه پایان نامه های کارشناسی ارشد و پیشنهاد بازنگری در برخی منابع درسی دوره دکتری نیز از جمله درخواست ها و پیشنهادات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

همچنین در این نشست صریح و رودرو، دانشجویان حاضر به ارائه دیدگاه های خود در خصوص دیگر بخش های دانشگاه همچون حوزه اداری و مالی و پژوهش و فناوری پرداختند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد این شورا، بر لزوم اعتمادسازی میان مسئولین دانشگاه و دانشجویان جهت پیگیری مطالبات دانشجویی تأکید کرد.

گفتنی است: در پایان این نشست که به همت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، هشت نفر از دانشجویان حاضر در برنامه به قید قرعه برای سفر زیارتی مشهد مقدس انتخاب شدند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.