کدخبر:1524/900913

1 آذر 1390

به همت اداره كل امور فرهنگي:
حضور عوامل فیلم یک حبه قند در نشست سینمایی دانشگاه صنعتی اصفهان
نشست سینمایی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور منتقدین سینما،کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی یک حبه قند، در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دانشجویی که با استقبال چشمگیر علاقمندان به اين فیلم تحسین شده روبرو شد، رضا میرکریمی کارگردان، به همراه رضا کیانیان و سعید پور صمیمی، بازیگران و زاون قوکاسیان منتقد و نویسنده سینمای کشور به تحلیل و بررسی این فیلم پرداختند.
 
زاون قوکاسیان با اشاره به شش فیلم ساخته شده توسط رضا میرکریمی هرکدام از آنها را یک اتفاق و تجربه بسیار خوب و تازه ارزیابی کرد و افزود: بطور مثال میرکریمی در فیلم زیر نور ماه یک تصمیم جسورانه گرفت و موفق شد در موضوع مربوط به آن فیلم آغازگر یک راه باشد.
 
منتقد سینمایی ایران نگاه کارگردان فیلم یک حبه قند را نگاهی خاص به موضوع سنت و مدرنیته دانست و گفت: همین دیدگاه یکی از دلایلی است که این فیلم ایرانی با استقبال مناسب مخاطبانش مواجه شود.
 
همچنین رضا میرکریمی، کارگردان فیلم با اشاره به اینکه در این فیلم به دنبال یک داستان خطی نبوده است گفت: سعی در تعمیق وقایع مختلف در ذهن بیننده داشتم و می توان گفت فیلم "یک حبه قند" به نوعی ته خط فیلم "به همین سادگی" است.
 
وی در پاسخ به دلیل انتخاب شهر یزد برای ساخت این فیلم گفت: تا به حال از شهرهای زیادی عکس گرفته ام و تنها در شهر یزد توانستم فضای یکدست و هارمونی مناسب و دست نخورده ای را که متناسب با فضای فیلم باشد پیدا کنم.
 
کارگردان موفق فیلم های کودک و سرباز، زیر نور ماه، اینجا چراغی روشن است، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین سادگی و یک حبه قند در این نشست سینمایی دانشجویی یکی از مشکلات اساسی برخی کارگردانان و هنرمندان را خودشیفتگی نسبت به آثارشان دانست و افزود: برای جلوگیری از این مشکل لازم است به اندازه ای که به آثار خلق شده هنری نزدیک می شویم به همان اندازه از آنها دور شویم.
 
وی وجود یک تیم همراه و همدل خوب در فیلم یک حبه قند را کمک بسیار بزرگی برای ساخت این فیلم عنوان کرد و گفت: یک حبه قند را برای یک طبقه خاص نساخته ام و استقبال قشرهای مختلف از سطوح گوناگون نشان دهنده موفقیت این فیلم در به تصویر کشیدن زاویه ای از زندگی خانواده های ایرانی است.
رضا میرکریمی با اشاره به اینکه بسیاری از بازیگران این فیلم بازیگر تئاتر بودند اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ ما خیلی گفتاری شده است و در سینما هم به دنبال کلمات هستیم، این یک جاهایی به ما لطمه می زند و به همین دلیل یک حبه قند تلاشی شعرگونه برای رسیدن به احساسی که در آن از کلمات زیادی نیز استفاده نشده است.
همچنین سعید پورصمیمی از بازیگران اين فيلم خصوصیات خوبِ رضا میرکریمی را هنرِ درست استفاده کردن از بازیِ بازیگران عنوان کرد و گفت: دکور مناسب این پروژه سینمایی عاملی بود که حتی به تماشاگران یزدی نیز احساس خانه های خودشان را القا می کند.
 
رضا کیانیان نیز حضور در این کار را تجربه لذت بخش و خوبی دانست و اضافه کرد: ترکیب لهجه و طنز مختصِ نقش ها باعث شد تا جذابیت کار برای من بیشتر شود.
 
بازیگر موفق نقش عبدالله بن زبیر در فیلم مختارنامه با اشاره به این که علاقه ای به حضور در کارهای انعطاف ناپذیر و نقش های انتزاعی ندارد گفت: دوست دارم در کارهایم متفاوت باشم و معتقدم این علاقه به تفاوت خصوصیت مشترک من با رضا میرکریمی است.
 
گفتنی است این نشست سینمایی به همت مدیریت امور فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان و پس از دو روز اکران فیلم یک حبه قند در این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.