کدخبر:1352/940625

25 شهريور 1394

جشن بزرگ استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
باحضور پرشور دانشجویان جدید مقطع کارشناسی:
جشن بزرگ استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
در آئین باشکوهی، صبح امروز مراسم جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که دوره کارشناسی شاکله علمی دانشجویان را تشکیل می‌دهد، این دوره را در زندگی علمی و حرفه‌ای افراد بسیار پراهمیت دانست.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان دو دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، نه دانشکده مهندسی و سه  دانشکده علوم پایه دارد که دانشکده های علوم پایه علاوه بر مطالعه و پژوهش در این علوم، فعالیت‌هایی نیز در علوم کاربردی دارند.

وی رسالت دانش‌آموخته دوره کارشناسی دانشکده‌های کشاورزی، منابع طبیعی و مهندسی را پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و صنعت دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی دانشکده‌های علوم پایه، ریاضی، فیزیک و شیمی، پژوهش در مسائل علوم پایه، آموختن، آموزش دادن و توسعه این علوم محسوب می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به وسعت اثربخشی دامنه علوم مهندسی در مقایسه با پزشکی در جامعه، پاسخگویی به مشکلات مهم امروز همچون آلودگی هوا، خشکسالی و ... را رسالت این علوم عنوان کرد.

ابطحی به سخنی از رهبر معظم انقلاب در این باره که توجه به علوم پایه، توجه به ذخیره علمی کشور است اشاره کرد و افزود: هیچ کشور پیشرفته‌ای نیست که شاخه علوم پایه آن قوی نباشد و هیچ تحقیق برجسته‌ای در دانشکده‌های علوم کاربردی رخ نمی‌دهد، مگر اینکه مبتنی بر اطلاعات و علوم پایه باشد و آنچه که در علوم کاربردی رخ می‌دهد امور جاری کشور است و علوم پایه بنیان کشور را می‌سازد.

وی با تأکید بر لزوم تعامل دانشجویان با دانشگاه در دوران تحصیل گفت: همکاری دانشگاه و دانشجو است که دانش‌آموخته ارزشمندی را به جامعه تحویل می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به نظم، قانون گرایی، بهره گیری از اساتید برجسته و نخبه کشور، امکانات وسیع و منحصربفرد آموزشی و پژوهشی و نیز افتخارات برجسته این دانشگاه ادامه داد: ما در این دانشگاه متعهد به ایجاد ساختار مناسب در آموزش، فضای فرهنگی دانشجویی، پژوهش و فناوری و البته در ساختار اداری برای دانشجویان هستیم و این از گذشته نیز وجود داشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دوران دانشجویی دانشجویان جدید دانشگاه صنعتی اصفهان بر افتخارات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه اضافه نماید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در سخنانی دانشگاه را به معنای پیشگامی در همه ارزش ها و فضیلت ها دانست و گفت: علم زدایی و دین زدایی دو هدف عمده ای است که بدخواهان ما در دانشگاه ها دنبال می نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با نقل عبارتی از شهید بهشتی (ره) که دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضاء می شود گفت: اگر در دانشگاه منفعل باشیم مطمئناً عقب مانده ایم.

وی با اشاره به لزوم پیمان بستن برای ترویج علم و دانش و نیز ترویج دین، بر تقویت جهت فکری، فرهنگی و سیاسی در کنار سازندگی علمی و اخلاقی در دانشگاه تأکید کرد.

پخش ویدئوکلیپ هایی از فضای دانشجویی، افتخارات دانشگاه و... و اجرای گروه موسیقی از دیگر برنامه های جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

گفتنی است: این آئین که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان خاتمه می یابد.

گزارش تصویری

دیدگاه شما

گزارش

لطفأ گزارش ویدئویی از این جشن بزارید.

You voted 1. Total votes: 513

لطفا در صورت امکان فایل

لطفا در صورت امکان فایل ویدیویی کامل جشن را جهت دوستانی که نتوانستند حضور داشته باشند روی سایت قرار دهید.متشکرم

You voted 1. Total votes: 562

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.