کدخبر:1604/931203

3 اسفند 1393

جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه های استان دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه های استان دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
مراسم جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان پنج شنبه گذشته در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم قریب به 400 زوج دانشجو از دانشگاه های استان اصفهان، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در سخنانی گفت: پیام برگزاری چنین جشنی در دانشگاه این است که می توان در دوران دانشجویی با آگاهی، ازدواجی موفق و به دور از احساسات ترتیب داد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با بیان اینکه در دوران دانشجویی که بهترین دوران زندگی هر فرد به حساب می آید می توان در کنار درس تشکیل خانواده نیز داد، افزود: خانواده رکن و هسته اصلی جامعه به شمار می آید و اگر خانواده های موفق در جامعه تجمیع شود منجر به جامعه ای نمونه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن، رابطه پیامبر با جامعه وکل بشریت را رابطه رحمت العالمین معرفی کرده و بالعکس رابطه جامعه بشری با ساحت پیامبرش را رابطه مودت معرفی کرده است که در ارتباط بین همسران نیز رابطه مودت و رحمت را توامان مطرح کرده است.

مدرس هاشمی تصریح کرد: مودت باعث بروز و ظهور عملی رحمت می شود و کلید واژه زندگی و ازدواج موفق تأکید بر این کلمه است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: خانواده ای موفق خواهد بود که هرچه بیشتر این دو صفت در آن جاری باشد چرا که صبر، شکیبایی، گذشت و تمام صفات نیک در قالب این کلمات یعنی رحمت و مودت می گنجد.

وی با ابراز امیدواری به توجه خانواده ها به فرهنگ اصیل ایرانی، ادامه داد: باید در دنیای پرپیچ و خم امروز قادر باشید با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی خانواده های موفقی تشکیل دهید.

حجت الاسلام حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به چهار ویژگی شعار دانشگاه در ازدواج دانشجویی گفت: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار باشد.

اجرای نمایش رادیویی، اجرای مراسم نمادین خنچه بران همراه با موسیقی محلی، اجرای گروه موسیقی، قرائت سوگندنامه و پخش کلیپ از جمله بخش های این مراسم بود.

گفتنی است: این جشن به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان و از ساعت 9 الی 12 پنج شنبه سی ام بهمن ماه در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.