کدخبر:0956/920805

5 آبان 1392

بهره برداری از دستگاه BET  در پژوهشكده نانو فناوري و مواد پيشرفته دانشگاه صنعتي اصفهان
با تجهیزآزمايشگاه پژوهشكده نانو فناوري و مواد پيشرفته:
بهره برداری از دستگاه BET در پژوهشكده نانو فناوري و مواد پيشرفته دانشگاه صنعتي اصفهان
دستگاه پیشرفته مشخصه یابی سطح (BET)که پیش از این توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت ستاد توسعه فناوري نانوخریداری شده بود، درپژوهشكده نانو فناوري و مواد پيشرفته این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون پژوهشی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به کاربرد این دستگاه در تعیین ویژگی های سطوح گفت: دستگاهBET  یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در تعیین مشخصات مواد نانو ساختار از جمله نانو ذرات فلزی، اکسید های فلزی، سولفیدی، نانو لوله‌ها، نانو الیاف و نانو جاذب‌ها می باشد.

دکتر علیرضا علافچیلان افزود: اندازه‌گیری سطح BET، توزیع و دانسیته سایت‌های فعال، خواص جذبی نانو ذرات، مکانیزم، دمای احیای نانو اکسیدهای فلزی و پارامترهای مورد نیاز واکنش، نظیر انرژی فعال‌سازی، از مهمترین مشخصه‌هایی هستند که توسط دستگاه جدید استقرار یافته در پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان اندازه گیری می‌شوند.

وی با بیان این که در این دستگاه بیشتر آنالیزها بر مبنای جذب فیزیکی یا شیمیایی و تکنیک‌های برنامه‌ریزی شده دمایی صورت می‌گیرد تصریح کرد: این تکنیک‌ها در تعیین مشخصات کاتالیست‌ها، نانوکاتالیست‌ها، نانو جاذب‌ها، نانو فیلترها و غشاءها، نانو الیاف، نانو لوله‌ها و لایه‌های نازک قابل استفاده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده نانو فناوری ومواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان احیا با برنامه دمایی(TPR) و دفع با برنامه دمایی(TPD) را از دیگر قابلیت های دستگاه BET دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: اين دستگاه تحت عنوان نانوسورد، آماده ارائه خدمات پژوهشي به دانشجويان، اعضای هيأت علمي و پژوهشگران داخل و خارج این دانشگاه مي باشد.

شایان ذکر است: دستگاه مشخصه یابی سطح با عنوان BET با هزینه ای قریب به دومیلیارد ریال توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت ستاد توسعه فناوري نانو خریداری شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.