کدخبر:0935/910120

20 فروردین 1391

برگزاری نشست مشترک هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور مدیران واعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن :
برگزاری نشست مشترک هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان
نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان و اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن این دانشگاه عصر چهارشنبه گذشته در این دانشکده برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات آموزشي و پژوهشی این دانشکده در سال 1390، فعالیت های مورد نظر بمنظور پیگیری در سال جاری را تشریح کرد.

دکتر علیرضا باغبانان با اشاره به تحصیل 230 نفر از دانشجویان در رشته های مختلف مهندسی معدن گفت: ارتقاي كيفيت آموزشی و استانداردهای فعاليت هاي آموزشي و تجهیز تمامی کلاس ها به امکانات پخش اسلاید از جمله فعالیت های آموزشی مورد نظر دانشکده مهندسی معدن در سال جاری خواهد بود.

وی به شانزده طرح پژوهشی در حال بررسی، در حال انجام و انجام شده در دانشکده مهندسی معدن اشاره و تصریح کرد: ارائه 72 مقاله در کنفرانس های داخلی وخارجی از جمله فعالیت های پژوهشی انجام شده در بخش مقالات این دانشکده در سال گذشته می باشد.

باغبانان افزود: تكميل و تجهيز آزمايشگاه جديد ایجاد شده هيدرومتالوژي و زيست فناوري معدني، ایجاد آزمايشگاه تخصصي سنگ ساختماني و تجهيز و تخصصي سازي آزمايشگاه ها با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال از جمله اقدامات بمنظور ارتقاء زیرساخت های پژوهشی این دانشکده در سال جاری خواهد بود.

در ادامه این نشست، اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای جایگاه این دانشکده، اهمیت مهندسی معدن بعنوان نقطه شروع چرخه بسیاری از صنایع را یادآور شده و نیازهای بخش های مختلف این دانشکده را مطرح نمودند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر دستیابی به اهداف اصلی چشم انداز دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای سال 1397 گفت: اگر باورِ ما می توانیم ایجاد شود، با توجه به پتانسیل موجود در دانشکده مهندسی معدن، در پایان سال جاری شاهد موفقیت های چشمگیری در این دانشکده خواهیم بود.

دکتر همدانی گلشن افزود: دانشكده مهندسي معدن بعنوان يكي از با سابقه ترين دانشكده هاي مهندسي معدن ايران در يكي از دانشگاه هاي برتر كشور است كه توانمندي و استحقاق قرارگيري در جايگاه بهتري نسبت به وضعيت فعلي را دارد.

وی با اشاره به این که تا به حال در یازده دانشکده این دانشگاه، جلسات مشترک اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده ها برگزارشده است گفت: در 2 سال اخیر تمام سعی هیأت رئیسه دانشگاه بر این بوده که برنامه ها و سیاست های در نظر گرفته شده برای دانشگاه صنعتی اصفهان دارای ثبات باشند و تنها به مسائل کلان و اصلی پرداخته شود.

همدانی گلشن با اشاره به زمان و منابع کم و فعالیت های زیاد دانشگاه، بر حرکت پرشتاب و با کارشناسی دقیق برای ارتقای جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر استفاده از تخصص دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در انجام انواع پروژه های داخلی در بخش های مختلف نسبت به گذشته چشمگیرتر است.

وی همچنین به نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: در حرکت پیش رو باید از حداکثر توان و نیروی تخصصی دانشگاه صنعتی اصفهان درزمینه هایی که توانایی خودکفایی و تولید محصولات آزمایشگاهی و پژوهشی برای تأمین نیازهایمان را داریم استفاده کنیم.

وی از حمایت مالی مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان از ارائه و ساخت تجهیزات مختلف آزمایشگاهی رشته های گوناگون برای تأمین نیازهای داخلی و ارائه به مراکز علمی دیگرخبرداد و گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب برای منابع مالی پژوهشی توسط دانشکده ها به منظورعملی کردن طرح های آزمایشگاهی و پژوهشی، هیأت رئیسه دانشگاه، حمایت مالی مضاعف را برای این طرح ها در نظر خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه های برتر، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1390 بعنوان یکی از ده دانشگاه برتر کشور به همراه سایر دانشگاه های برتر از حمایت های ویژه وزارت عتف برخوردار شده است.

همدانی گلشن با تأکید بر این که آینده از آنِ دانشگاه هایی است که ارتباط قوی تری با صنعت داشته داشته باشند گفت: ایجاد مقدمات گسترش ارتباط با صنعت از برنامه های اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1390 بوده و کمک به تأمین تجهیزات طبق برنامه راهبردی و عملیات اجرایی، بهینه سازی منابع مالی و انسانی و تقویت سیستم نظارت و ارزیابی نیز از جمله برنامه های کلی سال جاری خواهد بود.

وی در پایان از رتبه بندی دانشکده های دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار و بر اساس نحوه عملکرد و برنامه های آنها در سال جاری خبر داد و گفت: این امر در اختصاص بودجه های دانشکده ها نیز موثر خواهد بود.

گزارش ویدئویی...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.