کدخبر:1600/920820

20 آبان 1392

برگزاری سوگواری سرور و سالار شهیدان در دهه نخست محرم در دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور پرشور دانشگاهیان و هیأت های دانشجویی:
برگزاری سوگواری سرور و سالار شهیدان در دهه نخست محرم در دانشگاه صنعتی اصفهان
با تشکیل ستاد دانشجویی بزرگداشت ماه محرم با عنوان "بوی سیب"، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن گرامیداشت این ایام، به سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) پرداختند.

باز صدای نوحه جانان به گوش می رسد و ناقوس جان ها به لرزه می افتد، آنگاه که با بالا رفتن دست های حسینیان اشک های زینب فرو می ریزد .

این چه سری است در کالبد هستی که با نام حسین (علیه السلام) و ناله بر مظلومیتش، تمام گناهان بخشوده می شود؟

یوسف زهرا؛ بیا که حسینیان چشم به راه دم مسیحائیت به سوگ حسین (علیه السلام) نشسته اند. بیا و داغ زینب را در غم از دست دادن برادر التیام بخش.

کربلا عصاره بهشت است و عاشورا آبروي عشق. اگر کربلا نبود هيچ گلي از زمين نمي روييد و مشام هيچ انسان آزاده اي حقيقت را استشمام نمي کرد. اگر کربلا نبود عاشورا نبود و اگر عاشورا نبود امروز عشق بر سر هر کوي و برزني بيگاري نمي کرد!

حسين(علیه السلام) آمد و عشق را آبرو بخشيد و عباس با دستان بريده و لبان خشکيده با مشکي زخمي عشق را سيراب کرد تا حرف و حديثي باقي نماند؛ زينب عشق را تداوم بخشيد و آن را در گستره زمين و آسمان منتشر کرد تا از آن پس تمام عاشقان وامدار حماسه عاشورا باشند.

کربلا قبله الهام عاشقان شد و عاشورا ميعادگاهي براي آنان که مي خواهند نماز عشق را در محرابي به بلنداي تاريخ بپا دارند.

از آن روز زندگي معنا يافت که حسين(علیه السلام) بر کتيبه دل ها نقش بست و عاشورا اين راز نهفته، مضمون تمام ناگفته ها شد.

با استشمام شميم روحاني ماه خون و قيام، امسال نیز دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان جلوه ای دیگر از ارادت و اخلاص خود نسبت به ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را به نمایش گذاردند.

با آغاز ماه محرم الحرام، تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی این دانشگاه، در قالب ستاد بزرگداشتی با عنوان "بوی سیب" تمهیدات لازم به منظور گرامیداشت هر چه باشکوه این ایام در محیط دانشگاه را فراهم نمودند.

در مراسم سوگواری که از اول محرم آغاز شده و تا شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ادامه خواهد داشت، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان همه شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) این دانشگاه گرد هم می آیند تا به اقامه عزای حسین(علیه السلام) بپردازند.

در این مراسم باشکوه، هرشب یکی از هیأت های دانشجویی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن میزبانی این محفل معنوی، پذیرای دیگر دانشجویان و دانشگاهیان می باشد.

هیأت های دانشجویی از جمله هیأت دانشجویان کاشانی، هیأت دانشجویان شمالی، هیأت دانشجویان آذری زبان، هیأت دانشجویان لر زبان، هیأت دانشجویان جنوبی، هیأت دانشجویان یزدی، هیأت دانشجویان خوابگاه متأهلی امام جواد(علیه السلام) دانشگاه و نیز هیأت اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، از جمله میزبانان سوگواری محرم امسال در این دانشگاه هستند.

همچنین ستاد دانشجویی"بوی سیب" با همکاری دیگر بخش های فرهنگی دانشگاه با فضاسازی اماکن مختلفی چون مسجد دانشگاه، دانشکده ها و خوابگاه های دانشجویی ونیز فضاسازی مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی اصفهان،ماه عزای حسین(علیه السلام) در این دانشگاه را رونقی مضاعف بخشیده است.

برگزاری برنامه های فرهنگی چون مسابقات کتابخوانی، تهیه توزیع نشریات روزانه با موضوع قیام حسینی، درس های عاشورا و فلسفه عاشورا، تهیه و پخش کلیپ های ویدئویی متناسب با ماه محرم در مسجد دانشگاه و تهیه و توزیع نذر در قالب فعالیت های گروه های دانشجویی داوطلب، از دیگر اقدامات ستاد دانشجویی بزرگداشت ماه محرم در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.