کدخبر:1750/901206

6 اسفند 1390

به همّت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:
برگزاری سمینار راهکارهای ارتقاء وبومتری در دانشگاه صنعتی اصفهان
سمینار علمی بررسی راهکارهای ارتقای سطح وبگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور جمعی از مدیران پژوهشی، اعضای هیأت علمی ودانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با سخنرانی مهندس حمید سپیدنام کارشناس وب برگزار شد، راهکارهای ارتقای سطح بازدید از وبگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

ایجاد لینک در دایرکتوری های مختلف، مبادله لینک با دیگروبسایت ها بویژه سایت های خبری، ایجاد لینک از طریق ایجاد دسترسی به مقالات، ونیز لینک های ارتباطی در وبلاگ ها، انجمن ها و... از جمله راهکارهای ارائه شده در جهت ارتقاء وبومتری و افزایش ترافیک سایت های دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با اشاره به طرح جامع پژوهش و فناوری این دانشگاه، برضرورت ارتقای وضعیت وبگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان تأکیدکرد وافزود: در طرح جامع پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان پیش بینی شده است که این دانشگاه رتبه نخست وب دانشگاهی را در میان دانشگاه های صنعتی کشور بدست آورد.

دکتر رسول نصر اصفهانی زیرساخت های دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور نیل به این هدف را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به امکانات و توانایی های موجود دراین دانشگاه بسترهای لازم جهت رسیدن به جایگاه نخست وب در دانشگاه های کشور وجود دارد.

وی دستیابی به جایگاه دانشگاه صنعتی برتر کشور و معرفی هرچه بیشتردانشگاه صنعتی اصفهان در داخل وخارج از کشور را ازدیگر نتایج رسیدگی مطلوب به وضعیت وبگاه واحد های مختلف این دانشگاه ارزیابی و تصریح کرد: با افزایش تعداد وبگاه واحدها به 110 عدد و ارتقاء صفحات شخصی اعضای هیأت علمی، تعداد مراجعات به وبگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی ارتقای وبگاه دانشگاه صنعتی اصفهان از رتبه 3200 در سال 2008 به جایگاه 1220 در سال جاری میلادی را نتیجه تلاش های انجام شده در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه دانست و افزود: امیدواریم که با تلاش بیش از پیش بتوانیم در رتبه بندی ای که در 6 ماه آینده اعلام خواهد شد جایگاه بهتری را در بین دانشگاه های کشور کسب نمائیم.

نصر اصفهانی در پایان ازارائه خلاصه مقالات تولید شده طی سی سال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان است بر روی سایت این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است وبگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در حال حاضر رتبه سوم وب در بین دانشگاه های صنعتی و رتبه هفتم در میان کلیه دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.