کدخبر:1535/910830

30 آبان 1391

برگزاری آئین های  ویژه ماه محرم در"خیمه عطش" دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان:
برگزاری آئین های ویژه ماه محرم در"خیمه عطش" دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان امسال نیز مطابق با سال  های گذشته با برگزاری آئین های مختلف در قالب ستادی تحت عنوان" خیمه عطش" ایام سوگواری امام حسین(علیه السلام) را گرامی داشتند.

محرم که می شود گویی مأمنی برای دل های داغدار فراهم می شود. و نه آن که محرم فقط مرحم دل های داغدیده باشد، محرم ماه آزادگی،عزت، عشق ورزی، ماه رازهای نهفته، بیداری ، پایداری واستقامت، ایثار وجاودانگی و ماه برائت از ظالم و حمایت از مظلوم است.

این روزها انگار دوباره از پس قرن ها، عشق وشورمحرم با ظلم و جور یزیدیان زمان و ندای هل من ناصر مظلومان عالم قرابتی معنادار پیدا کرده است واین نداست که شور حسینی تو را به شعور حسینی لبیک به این ندا فرا می خواند.

محرم نه آن که فقط ماه مأمن دل های داغدار و محک جان های مدعی عشق مولا باشد، محرم ماه خودسازی، بصیرت، ولایت پذیری و ماه پالایش جان های آکنده از پلیدی های زمانه است.

محرم هر جای این سرزمین که باشی انگار مردمان آن دیار به سنت اصیل خود، حسین(علیه السلام) را به سرزمین دل های خویش فراخوانده اند وتو در این سرزمین شور حسینی را در تاروپود سنت های اصیل آن مردم به جمال و کمالی دلنشین خواهی یافت.

در محرم حسین (علیه السلام) اگر در سرزمینی باشی که شیعیان اهلبیت(علیهم السلام) از اقوام مختلف این مرز وبوم گرد هم آمده اند، آنجاست که شور وشعور حسینی را در قالب یک ایران عاشق نمایان خواهی دید.

محرم امسال دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مطابق با سالیان گذشته غرق در شور وعزای فرزند فاطمه(سلام الله علیها) است.

برنامه های ماه محرم این دانشگاه، امسال در قالب فضاسازی محیطی، برگزاری مراسم سخنرانی پس از اقامه نماز جماعت ظهر وعصر و همچنین پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء به همراه عزاداری در مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) دانشگاه در حال برگزاری است.

در برنامه های محرم امسال دانشگاه صنعتی اصفهان که در ستادی با نام "خیمه عطش" ساماندهی شده است، دانشجویان اقوام مختلف اعم از دانشجویان یزدی، جنوبی، لر زبان، ترک زبان، شمالی و دانشجویان کاشانی به همراه دسته جاتی ازدانشجویان خمینی شهری، دانشجویان ساکن در خوابگاه امام جواد(علیه السلام) و استادان ساکن در کوی اساتید این دانشگاه، میزبان عزاداری سرور وسالار شهیدان در مسجد دانشگاه صنعتی اصفهان می باشند.

در این برنامه ها موضوعاتی چون "دانشگاه، استقامت، مکتب حسینی" و "سبک زندگی" در سخنرانی های شبانه و مباحثی از"علل وقوع حادثه عاشورا" در سخنرانی های روزانه توسط وعاظ وسخنرانان مورد بررسی قرار می گیرد.

پخش کلیپ های تصویری، برگزاری نمایشگاه های کتاب ومحصولات فرهنگی، انتشار نشریات دانشجویی ویژه این ایام، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا همه روزه صبح ها در خوابگاه ها وبرگزاری ایستگاه های صلواتی توسط دانشجویان از دیگر برنامه های گرامیداشت ایام محرم در دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.