کدخبر:1151/940729

29 مهر 1394

برپایی قافله بزرگ سوگواران حسینی دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
همزمان با ایام سوگواری سروروسالار شهیدان:
برپایی قافله بزرگ سوگواران حسینی دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
مقارن با روز ششم محرم الحرام و ایام حزن و اندوه اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قافله بزرگ سوگواران حسینی متشکل از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان عصر روز گذشته در این دانشگاه برپا شد.

در این مراسم با شکوه که با حضور خیل کثیری از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، سوگواران حسینی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، با راه اندازی قافله عزا، در رثای سالارشهیدان و یاران باوفای ایشان به سوگواری پرداختند.

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با شروع حرکت از مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) این دانشگاه به سمت جاده اصلی دانشگاه و تجمع در پایان این مسیر، ضمن سوگواری بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به استماع صحبت های سخنران این مراسم پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به ابعاد گوناگون قیام امام حسین (علیه السلام)، توجه تک بعدی به عاشورا را ظلم به این مکتب و نیز ظلم به خود عنوان کرد.

وی اضافه کرد: حماسه حسینی دارای پنج بعد شامل بعد شورحسینی، بعد عاطفی، بعد تفکرو تعقل، بعد حماسی، بعد عارفانه و عاشقانه و بعد معرفتی است و اگر این ابعاد درست مطرح شوند جمله معروف امام خمینی (ره) مبنی بر زنده نگه داشتن اسلام توسط محرم و صفر به طور کامل محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری افزود: آگاهی از شرایط فعلی و شناخت حسینیان و یزیدیان زمان و نیز معنای عزت و ذلت واقعی از دل قیام عاشورا، لازمه تبعیت از امام حسین (علیه السلام) است.

گفتنی است: این مراسم باشکوه با عنوان " لبیک یا امام" به همت تشکل های دانشجویی و نهادهای فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.