کدخبر:1209/940207

7 ارديبهشت 1394

بررسی ابعاد مختلف سیاست های کشورامریکا درنشستی دردانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور پروفسور مایکل جونز:
بررسی ابعاد مختلف سیاست های کشورامریکا درنشستی دردانشگاه صنعتی اصفهان
استاد دانشگاه و تحلیل گر رسانه ای امریکا، عصر روز گذشته با حضور در جمع دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، هالیوود را منبع اصلی شناخت مردم امریکا از ایران عنوان کرد.

پروفسور مایکل جونز، در این نشست که با عنوان "امریکا از نگاه یک اندیشمند امریکایی" برگزار شد، به بیان سیر تاریخی شکل گیری هالیوود توسط یهودیان و ارتباط آن با دولت امریکا پرداخت و گفت: امروزه مردم امریکا اطلاعاتی را که در مورد کشور ایران دریافت می کنند توسط فیلم هایی همچون "آرگو" به آن ها ارایه می شود. 

وی با اشاره به نخستین سفرش به ایران بیان کرد: زمانی که برای نخستین بار قصد سفر به ایران داشتم تمام دوستانم از من می‌پرسیدند که آیا نمی‌ترسی که می‌خواهی به ایران سفر کنی؟ اما همه چیز در کنفرانس ایران خوب پیش رفت و به راحتی به آمریکا بازگشتم ولی به محض ورودم به ایالات متحده دونفر از FBI سراغ من آمده و سؤالاتی پیرامون دلیل سفرم به ایران پرسیدند.

استاد سابق کالج سنت ماری، جمعیت دو درصدی یهودیان امریکا را حاکمان اصلی این کشور دانست و گفت: این قشرکه با یک جنگ فرهنگی توسط هالیوود بر رسانه ها تسلط دارند با در اختیار داشتن سیستم تولید و توزیع فیلم، نگاه مردم به دیگر کشورها را شکل می دهند و با گسترش نگاه جنسی منحرف و مطالب کفرآمیز، دور کردن مردم از خداوند را پیگیری می نمایند.

تحلیل گر رسانه ای امریکا اضافه کرد: مردم این کشور را قومی چند وجهی با عقاید و فرهنگ های مختلف تشکیل می دهند که سبک زندگی و فرهنگ آن ها مستقیماً توسط سینمای هالیوود به آن ها القا می گردد.

وی خاطرنشان کرد: ایران دارای تاریخ و پشتوانه غنی بیش از دوهزار ساله، فرهنگ، زبان و مذهب واحد است اما آمریکا هیچ کدام از این ها را دارا نبوده و مردمی از گوشه‌ کنار دنیا از نیروها و گرایشات مختلف در آنجا زندگی می‌کنند.

سردبیر مجله جنگ های فرهنگی، با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه و سلطه جویی امریکا در دیگر کشورهای جهان، افزود: سیاستمداران امریکا با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه و گسترش فیلم هایی که موجب فساد اخلاقی در جوامع می شود زمینه کوته فکری و ضعف عقلانیت در نقاط مختلف جهان را فراهم می آورند و در نتیجه موفق به سرنگونی حکومت های مخالفان خود می شوند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط آمریکا، گفت: یکی از عواقب برداشتن تحریم‌ها، تشدید جنگ فرهنگی است تا بتوانند به راحتی محصولات فرهنگی غیراخلاقی خود را ارائه و اینگونه به جنگ شما بروند در حالی که نخستین مرحله استثمار، بردگی بوده که از آن به عنوان آزادی یاد می‌شود و زمانی که مردم معتاد آن شدند به راحتی از آن ها هر نوع بهره‌کشی مادی می‌کنند.

جونز با بیان اینکه امتیاز شما ایرانی‌ها وجود رهبری است که از فرهنگ و مذهب جامعه حمایت می‌کند، اظهار داشت: در آمریکا کاملا بین دین و سیاست جدایی وجود داشته و صحنه برای مقابله با این فساد خالی است.

گفتنی است: این نشست به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان عصر روز گذشته با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی در سالن کنفرانس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.