کدخبر:1604/920927

27 آذر 1392

بررسی آخرین یافته های پژوهشگران رنگ وپوشش دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
در پنجمین کنگره بین المللی رنگ وپوشش:
بررسی آخرین یافته های پژوهشگران رنگ وپوشش دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
پنجمین کنگره بین المللی رنگ وپوشش، با حضور پژوهشگران، صنعتگران و متخصصان این زمینه علمی و صنعتی، صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر این کنگره علمی با اشاره به استقبال خوب محققان و پژوهشگران حوزه رنگ وپوشش ازاین کنگره بین المللی گفت: برای نخستین بار ، تعداد مقالات ارائه شده در این کنگره رشد قابل توجهی داشته است.

دکتر حسین ایزادان افزود: از حدود 300 مقاله اولیه ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، پس از غربالگری ابتدائی، دیگر مقالات مورد بررسی داوران قرار گرفت و در نهایت 211 مقاله شامل 135 پوستر و 76 مقاله شفاهی در طی دوروز برگزاری این کنگره ارائه می شود.

وی هدف از  برگزاری کنگره بین المللی رنگ وپوشش را ارائه دستاوردهای محققان و صنعتگران این زمینه علمی و حرکت در مرزهای دانش رنگ وپوشش عنوان کرد و بیان داشت: کنگره بین المللی رنگ وپوشش از جمله کنگره های پرمخاطب در صنایع کشور است ودر این دوره راهکارهای ارتباط بیش از پیش میان پژوهشگران و صنعتگران این بخش نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به اهمیت استفاده از رنگ و پوشش در عرصه های گوناگون صنعتی، اصفهان را یکی از مراکز مهم تولید و مصرف رنگ و پوشش کشور عنوان کرد.

دکتر محمد ذره بینی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت تأسیس گروه پژوهشی رنگ و پوشش در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده و امید است با ایجاد رشته مهندسی رنگ در دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه گام مهمی در راستای توسعه این صنعت مهم بردارد.

وی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان را دومین دانشکده مهندسی نساجی تأسیس شده در کشور عنوان کرد وادامه داد: از سال 1364 تاکنون، این دانشکده موفق به تربیت فارغ التحصیلان در گرایش های مختلف مهندسی نساجی و در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گردیده است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان تعداد فارغ التحصیلان این دانشکده از ابتدا تاکنون را 1383 نفر در مقطع کارشناسی، 422 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 16 نفر در مقطع دکتری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر560 دانشجو در مقاطع سه گانه این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

در دیگر بخش از این مراسم، رئیس انجمن رنگ ایران نیز با تأکید برکابردهای متعدد رنگ به عنوان یک گرایش بین رشته ای ابراز امیدواری کرد تا درآینده نزدیک وبا همراهی مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان شاهد تأسیس نخستین دانشکده رنگ در این دانشگاه باشیم.

دکتر علی اصغر صباغ الوانی افزود: انجمن رنگ ایران تلاش دارد تا با فعالیت های خود، ارتباطی منسجم میان مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های سراسر کشور ایجاد کند.

وی با بیان این که در حال حاضر در رشته رنگ نسبت به رشته های دیگر به مرز دانش نزدیکتر هستیم، تصریح کرد: توسعه پایدار و پژوهش منسجم لازمه دستیابی به دانش هایی است که جامعه ایرانی از دستاوردهای علمی آن بهره مند شود.

مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) نیز دراین مراسم با شاره با تأکیدات رهبر معظم انقلاب به مسئولین کشور مبنی بر حفظ و ارتقای حرکت علمی موجود، افزود: زنجیره علم و فناوری شامل ایده و فکر، فناوری، تولید و در نهایت بازار است که رساندن نهایی فکر و علم به تولید و بازار مهمترین مسئله در این زنجیره محسوب می شود.

مهندس محمدعلی سیرتی افزود: متأسفانه قبل از انقلاب اسلامی،کارشناسان کشور تنها مجاز به مشارکت در تعویض قطعات صنایع مختلف بودند؛ در حالی که با شکل گیری انقلاب این رویه کاملاً تغییر کرد.

وی با بیان این که صنایع هوایی بسیاری از کشورهای دنیا بر خلاف ایران وابستگی شدیدی به کشورهای پیشرفته دارند تصریح کرد: توسعه صنعت هوایی در ایران به دلیل ایجاد تحریم ها، شکل متفاوتی را دنبال کرده است و البته با وجود تمام این تحریم ها با تلاش متخصصان داخلی توسعه پایدار در مجموعه شرکت هسا به وجود آمده است.

وی مهندسی معکوس، انتقال تکنولوژی و ساخت قطعات، و نیزافزایش دانش طراحی را سه مسیر مهم در مجموعه هسا به منظورارتقای توانمندی های صنایع هوایی بیان کرد وگفت: امروزه توانایی طراحی انواع هواپیماهای بال ثابت و بال گردها در مجموعه شرکت هسا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا)با اشاره به اهمیت بالای موضوع رنگ و پوشش در صنایع هوایی گفت: لازم است رنگ در کنار نقش حفاظتی خود از ویژگی هایی همچون وزن سبک، مقاومت بالا در شوک های دمایی، حداقل اصطحکاک هوایی و مقاومت در برابر ارتعاشات نیز برخوردار باشد.

وی تشکیل گروه مواد رنگ زا و گروه های فیزیک رنگ در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان را حرکتی مهم در پیشرفت های پژوهشی رنگ و پوشش دانست وتصریح کرد:کمبود تولید رنگ و پوشش دارای استاندارهای هوایی در اصفهان احساس می شود.

وی بابیان این که جامعه دانشگاهی با تحقیق بر روی پروژه های تولید رنگ های رادارگریز، ضد خوردگی، ضد حریق  و خود تمیز شونده می تواند کمک قابل توجهی در رفع نیازهای صنایع هوایی کشور داشته باشد بیان داشت:

مجموعه شرکت هسا از طریق دفاتر شهید فهمیده در دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد نجف آباد، آماده ارائه حمایت های مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاری در پروژه های صنایع دفاعی و هوایی کشور است.

شایان ذکر است: پنجمین کنگره بین المللی رنگ وپوشش به همت دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان وبا همکاری انجمن علمي رنگ ايران، مؤسسه علوم و فناوري رنگ و پژوهشگاه رنگ و پليمر دانشگاه اميركبير، انجمن رنگرزان و رنگ كاران دنيا (SDC) و انجمن روغن، رنگ و پوشش انگلستان تافردا در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.

گزارش ویدئویی....

گزارش تلوزیونی...

خبر تلوزیونی...

گزارش تصویری...

کلیپ اختتامیه...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.