کدخبر:1043/930429

29 تیر 1393

برای نخستین باردرکشورکالیبراسیون حسگرهای موج نگاردردانشگاه صنعتی اصفهان انجام می شود
با اخذگواهینامه تأیید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد:
برای نخستین باردرکشورکالیبراسیون حسگرهای موج نگاردردانشگاه صنعتی اصفهان انجام می شود
با اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت اولین آزمایشگاه کالیبراسیون حسگر موج نگار توسط پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان، کالیبراسیون این نوع حسگرها برای نخستین باردر داخل کشور صورت می گیرد.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: آزمایشگاه کالیبراسیون حسگر موج نگار بخشی از آزمایشگاه مشخصه های دریایی این پژوهشکده است که برای نخستین بار در کشور به کالیبراسیون این نوع حسگر می پردازد.

دکتر احمدرضا زمانی افزود: این آزمایشگاه هم اکنون بر اساس نظامنامه مدیریتی کیفیتی ایزو 17025 که الزامات و نیازمندی های آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون تجهیزات را بیان می کند طراحی و پیاده سازی شده و توسط سازمان ملی استاندارد نیز تعیین صلاحیت شده است.

وی با اشاره به پیگیری ها و حمایت های مستمر اداره کل سواحل و بنادر سازمان بنادر ودریانوردی به منظور ایجاد زمینه های لازم جهت اخذ این مجوز تصریح کرد: اجرای این نظامنامه جهت آزمایشگاه های پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا سطح دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار در این دانشگاه به منزله یک اقدام مهم مدیریتی، زمینه ساز استاندارد سازی سایر خدمات آزمایشگاهی در سطح این دانشگاه می باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که آزمایشگاه کالیبراسیون حسگر موج نگار به منظور بهره گیری در پروژه طرح کلان ملی شبکه پایش و پیش بینی دریایی کشور ایجاد شده است بیان کرد: سنسورهای موج نگار به منظور سنجش مشخصه های موج شامل ارتفاع، دوره تناوب موج و جهت امواج دریا در ایستگاه های مختلف دریایی کاربرد دارد.

زمانی اضافه کرد: پیش از این مرجعی به منظور کالیبراسیون حسگر های موج نگار در کشور وجود نداشت و کلیه فرآیند کالیبراسیون این نوع حسگر در خارج از کشور و توسط سازندگان آن ها انجام می شد که با تأسیس و تأیید این آزمایشگاه، این فرآیند از این پس در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می شود.

وی دیگر بخش های آزمایشگاه مشخصه های دریایی این پژوهشکده را شامل آزمایشگاه های کالیبراسیون حسگردما، حسگر رطوبت و محفظه ایجاد شرایط محیطی و نیز آزمایشگاه های کالیبراسیون حسگر فشار هوا، حسگر سرعت باد و حسگر جهت باد عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم به منظور اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت سازمان استاندارد به منظور سایر تجهیزات آزمایشگاه مذکور نیز در حال انجام است.

گفتنی است: طرح کلان "طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور" با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بنادر و دریانوردی کشور و در راستای قطع وابستگی‌های خارجی و جایگزینی فناوری های بومی در حوزه مطالعات مهندسی سواحل و بنادر توسط پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.