کدخبر:0942/921207

7 اسفند 1392

بخش قابل توجهی از مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان به محققان شیمی اختصاص دارد
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:
بخش قابل توجهی از مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان به محققان شیمی اختصاص دارد
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران با اشاره به تولید بیش از یک هزار مقاله ISI توسط محققان این دانشگاه در سال گذشته میلادی، بخش قابل توجهی از این مقالات را متعلق به محققان شیمی این دانشگاه دانست.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با تأکید بر غالب شدن گفتمان علم و فناوری در دوره کنونی و نیز در بیانات مقام معظم رهبری، سخنان ریاست محترم جمهوری، اسناد بالادستی نظام، برنامه توسعه پنج ساله، نقشه جامع علمی کشور و چشم انداز بیست ساله، طرح عباراتی چون اقتصاد دانش بنیان، سیاست دانش بنیان و دولت دانش بنیان را نشان دهنده عزم جدی نظام جمهوری اسلامی در این مسیر دانست.

وی شرط لازم جهت دست یابی به افق های چشم انداز بیست ساله را جلودار بودن دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در این حرکت عنوان کرد و افزود: پیشینه تاریخی، علمی، فرهنگی و هنری استان اصفهان موجب تأسیس دانشگاه های خوبی در این منطقه از کشور شده و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به عنوان یکی از صد دانشگاه برتر آسیا با 35 سال تجربه، جایگاه خوبی را در سطح استان و کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برخورداری این دانشگاه از قریب به 500 عضوهیأت علمی، 10هزار دانشجو، 14 دانشکده و 8 پژوهشکده فعال را از جمله پتانسیل هاو توانمندی های مناسب این دانشگاه برای تحقق بخشیدن به افق های علمی پیش رو در کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر موضوع تبدیل علم به ثروت از جمله سیاست های کلان کشور محسوب می شود اضافه کرد: پژوهشگران این دانشگاه علاوه بر حضور مؤثر در محیط های علمی بین المللی، در عرصه های فناوری، تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت نیز موفقیت های بسیاری را کسب نموده اند.

مدرس هاشمی با اعلام این که دانشگاه صنعتی اصفهان هر ساله میزبان بسیاری از کنفرانس ها و گردهمایی های علمی در سطح ملی و بین المللی و با حضور متخصصان برجسته علوم مختلف است گفت: قطعاً برگزاری چنین کنفرانس هایی برای بهبود و ارتقای سطح علمی کشور و به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردهای علمی، تخصصی و پژوهشی نقش بسیار مهمی را خواهد داشت.

وی با ابراز قدردانی از انجمن شیمی ایران ودیگر حامیان برای فراهم نمودن زمینه لازم جهت برگزاری این کنفرانس افزود: دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته میلادی نزدیک به یک هزار مقاله بین المللی ISI تولید کرده اند که بخش قابل توجهی از این مقالات نیز به محققان شیمی این دانشگاه اختصاص دارد.

گفتنی است: بیستمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران که از روز گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده است، امروز و فردا نیز ادامه دارد.

گزارش تصویری...

خبر مرتبط:

بررسی آخرین یافته های شیمی تجزیه / ایران، دارنده رتبه نخست شیمی تجزیه در خاورمیانه

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.