کدخبر:1903/901206

6 اسفند 1390

به همت اداره کل امور فرهنگی وبا حضور عوامل اجرایی وکارگردان :
اکران، بررسی و نقد فیلم سینمایی«بدرود بغداد» در دانشگاه صنعتي اصفهان
نشست بررسی ونقد فیلم سینمایی بدرود بغداد با حضور کارگردان و عوامل سازنده این فیلم در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این فیلم تحسین شده که به سبک درامِ جنگی ساخته شده، نخستین فیلم بلند سینمایی مهدی نادری است و درآن داستانی همزمان و متفاوت از دو سرباز آمریکایی و عراقی روایت می شود.

در این نشست سینمایی که با حضور محمدگذرآبادي (تحليل­گر فيلم) همراه بود،کارگردان این اثر سینمایی گفت: دراین فیلم دو سرباز آمریکایی وعراقی با پیشینه ای تعریف شده به اجبار در شرایط جنگ قرارگرفته اند واین تحمیل به نوعی مسیری متفاوت را فراهم وسبب همراهی این دو به جای تضاد و تقابل می شود.

نادری با بیان اینکه  نام قبلی این فیلم " مرا ببخش مادر" بوده است، به برخورداری فیلم خود از زبان بین المللی اشاره کرد وگفت: فیلم سینمایی بدرود بغداد بعنوان نماینده ایران برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شده است.

وی محدودیت سالن های نمایش فیلم در سطح کشور، عدم استقبال عمومی به دلیل محدود بودن جنبه های تفریحی فیلم، ونیاز اساسی به نقد، بررسی وتحلیل را از جمله دلایل ارائه این فیلم سینمایی در دانشگاه ها عنوان کرد.

این کارگردان سینمای کشور میانگین سنی عوامل و بازیگران سازنده این فیلم را 27 سال خواند وتصریح کرد: کلیه مراحل ساخت فیلم بدرود بغداد 6سال به طول انجامیده است وبا بهره گیری از روش هایی چون گفتمان سمبلیک و نوعی خاص از فیلمبرداری زمینه تأثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب فراهم شده است.

نادری در پایان ضمن ابراز خرسندی از اکران این فیلم در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهارامیداوری کرد که با اکران دانشگاهی این اثرضمن پیوند سایر مخاطبین در اکران سراسری، زمینه های لازم بمنظور حمایت از فیلم های با محتوای فرهنگی فراهم شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.