کدخبر:0935/931210

10 اسفند 1393

انتشار دواثر شاخص فرهنگ دفاع مقدس از شهداي دانشگاه صنعتی اصفهان
از مجموعه آثار شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان:
انتشار دواثر شاخص فرهنگ دفاع مقدس از شهداي دانشگاه صنعتی اصفهان
مستند ویدئویی برداشتی از زندگی شهید حسين مقیمی زاده با عنوان "یک بسیجی ساده" وکتاب خاطرات، دستنوشته ها ونامه های شهید مسعود آخوندی با عنوان "خاطرات مسعود" از مجموعه آثار شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شد.

در مستند ویدئویی "شهید حسین مقیمی زاده" با عنوان "یک بسیجی ساده" برداشتی کوتاه از زندگی این دانشجوی شهید رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان به تصویر کشیده شده است.

این دانشجوی شهید نخبه در سال 1362 در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد و دیری نگذشت که با همکاری دوستان خود در دفتر فنی پشتیبانی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان در اهواز مستقر شد.

دانشجوی جهادگر دانشگاه صنعتی اصفهان در اوج اخلاص و پاکی طرح های بزرگ نظامی جبهه از جمله هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین و دستگاه کنترل کننده اژدر زیردریایی را آماده می کرد و هیچ کجا اسمی از خود به جا نمی گذاشت.

شرکت مستقیم او در شکستن حصر آبادان و تلاش های شبانه روزی اش در نصب پل های خیبر، شرکت در عملیات بدر، والفجر 8 و کربلای 5، حکایت از سال ها حضور مستمر و مستقیم وی در جنگ دارد.

این شهید والامقام در جبهه جنگ سقایی کرد، بی سیم چی بود و فعالیت هایی نظیر آپاراتی، مکانیکی، تراشکاری، ساخت آمپلی فایر برای تبلیغات جنگ و تعمیر وسایل برقی و الکتریکی را نیز بر عهده گرفت.

شهید مقیمی زاده با دستگاه های سنگین مهندسی کار کرد؛ مدتی نیز مسئول جذب و هدایت نیروی متخصص دانشگاهی در جبهه های جنوب شد و در نهایت به عنوان مسئول چندین پروژه مهم جنگ تا لحظه شهادت در رابطه مستقیم با فرماندهان طراز اول مهندس جنگ در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قرار گرفت.

سرانجام این جوان نخبه هنگام کار روی اژدر زیردریایی مجروح شد و بر اثر همان جراحت در ظهر عاشورای سال 1367 و در حالی که 20 روز بود که به علت خونریزی و عفونت آبی ننوشیده بود به ارباب شهیدش پیوست.

"شهید مسعود آخوندی" دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان نیز فرمانده گردان یازهرا(س) لشکر امام حسین(ع) در دوران دفاع مقدس بود که 20 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید.

مادر این شهید والامقام از سال 1365 تاکنون هرروز بر مزار ایشان در قطعه شهدای کربلای پنج گلستان شهدای اصفهان حاضر می شود و بعد از شهادت پسرش از اصفهان بیرون نرفته است.

"کتاب مسعود" به دست نوشته ها و نامه های این شهید والامقام اختصاص دارد که توسط نسیبه استکی در هفت بخش و220 صفحه و به شمارگان 3000 نسخه به نگارش در آمده است.

این دو اثر فرهنگی به همت دفتر نشر آثار 144 شهید دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو استان اصفهان تهیه و انتشار یافته است.

شایان ذکر است: علاقه مندان به منظور تهیه کتاب " مسعود" و نیز هماهنگی اکران مستند "یک بسیجی ساده" می توانند با پست الکترونیک shahid144@chmail.ir   مکاتبه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.