کدخبر:1410/930826

26 آبان 1393

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان وشرکت شهرک های صنعتی استان
با هدف ارتقای سطح ارتباط میان صنعت و دانشگاه:
امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان وشرکت شهرک های صنعتی استان
در نشست مشترک مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت شهرک های صنعتی استان، تفاهمنامه همکاری در حوزه های پژوهشی، فناوری، نوآوری و صنعتی به منظور ارتقاء صنایع استان اصفهان به امضاء رسید.

در این نشست که عصر روز گذشته و با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برگزار شد، دو طرف با تأکید بر لزوم ارتقای سطح همکاری های صنعت و دانشگاه، حمایت همه جانبه از این موضوع را لازمه اجرایی شدن ایده های تازه دانستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به توانمندی های این دانشگاه ابراز امیدواری کرد: اجرایی شدن این تفاهمنامه زمینه نوآوری و شکوفایی هر چه بیشتر صنایع استان را فراهم سازد.

دکتر سید مهدی ابطحی شناسایی و عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی کوچک توسط شرکت شهرک های صنعتی و انتقال آن به دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تهیه پیشنهادهای مناسب جهت رفع مشکلات را از جمله مهمترین موضوعات این تفاهمنامه برشمرد و افزود: همکاری در برگزاری نمایشگاه های تخصصی دانشگاه و صنعت و برنامه ریزی سالیانه دوره های آموزشی تخصصی برای صنایع مختلف از دیگر زمینه های همکاری خواهد بود.

وی به حمایت مالی شرکت شهرک های صنعتی از پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنایع در دانشگاه اشاره و تصریح کرد: به منظور تسریع ارتباطات، دفتر نمایندگی دانشگاه صنعتی اصفهان در مرکز خدمات فناوری و کسب وکار شهرک فناوری اصفهان مستقر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در این نشست با یادآوری خدمات ارزنده دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با صنایع گوناگون، حمایت از طرح های پژوهشی را یکی از راهبردهای اساسی شرکت شهرک های صنعتی بیان کرد وگفت: برای حمایت از پایان نامه ها و طرح های دانشجویی، آسان سازی سیکل اداری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مهندس محمد جعفری با بیان این که اجرای طرح فن بازار در استان اصفهان در راستای موضوع تجاری سازی بوده است افزود: در این طرح عرضه کنندگان و متقاضیان ایده در یک سامانه با هم مرتبط می شوند و متخصصان و کارشناسان نیز به عنوان مشاور در کنار آن ها قرار می گیرند.

وی با اعلام این که در حال حاضر 10 فن بازار در کشور وجود دارد اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با توانایی های علمی و پژوهشی و امکانات مناسبی که در اختیار دارد، تأمین کننده خوبی در ایده ها و طرح های جدید برای تبدیل به فن آوری محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان امضای این تفاهمنامه را زمینه ساز عملیاتی کردن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: بر این اساس زمینه برقراری و تقویت ارتباط میان صاحبان ایده و طرح، متقاضیان فن آوری و صاحبان سرمایه فراهم می شود.

جعفری، همکاری در خصوص تبادل اطلاعات مربوط به محصولات با فناوری پیشرفته، زمینه سازی توسعه و تقویت ارتباطات، تبادل دانش، تجربیات و همکاری و مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی، انجام بازدیدهای تخصصی متقابل و نیز همکاری در تکمیل بانک اطلاعات متخصصین مرتبط با حوزه صنعت و فناوری را از دیگر موضوعات همکاری ذکر شده در این تفاهمنامه مشترک عنوان کرد.

گفتنی است: دو تفاهمنامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان عصر روز گذشته در این دانشگاه امضاء شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.