کدخبر:0830/920523

23 مرداد 1392

اعتقاد به دین مستلزم آن است که دیندار واقعی باشیم
آیت الله مصباح یزدی در دانشگاه صنعتی اصفهان:
اعتقاد به دین مستلزم آن است که دیندار واقعی باشیم
آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) روز گذشته با حضور در جمع دانش پژوهان طرح ولایت در مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح ابعادی از دینداری واقعی پرداخت.

وی در سخنان ابتدایی خود با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: هم مشاهدات عینی و میدانی و هم تجارب تاریخی نشان می دهد انسان ها در همه جا و همه زمان ها با هم اختلاف نظر هایی داشته اند و هرکس سعی در اعمال نظر خود به دیگران داشته است.

عضو مجلس خبرگان افزود: این جریان کم کم بالا گرفت به نحوی که در رده های بالاتر به درگیری و جنگ منجر می شد و در نهایت عقلای هرقوم به این نتیجه رسیدند تا با ترویج ارزش ها و مفاهیم اخلاقی مانع بروز این گونه تنش ها شوند.

آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: هم اینک در بسیاری از کشورهای دنیا مذاهب مختلف با گرایش های گوناگون حتی در آمریکا و طرفداران دین مسیحیت این موضوع را مطرح و شعار صلح سر می دهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که امروز در بسیاری از ممالک تلاش می شود تا روحیه صلح طلبی ترویج شود و در نتیجه آن جلوی خونریزی ها گرفته شود گفت: در مقابل همه این اقدامات اکنون دیده می شود در فلسطین چه اتفاقاتی می افتد.

وی با اشاره به این که در مورد عمر انسان دو تعریف نامحدود و معتقد به معاد و محدود در زندگی دنیایی وجود دارد افزود: میان این دو تفکر حد وسطی وجود ندارد، بنابراین مدارایی وجود ندارد چرا که نمی توان از کنار آن گذشت.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر این که تا زمانی می توان مدارا کرد که موضوع به نفی و اثبات نرسد، گفت: اگر در زندگی به دین معتقدیم باید یک دیندار واقعی و به تمام معنا باشیم.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.