کدخبر:1444/901210

10 اسفند 1390

از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد + گزارش ویدئویی
با برگزاری نخستین جشنواره دانشجویی فرهنگی :
از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد + گزارش ویدئویی

در این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به گفتمان رایج علم و فناوری در کشور، پیشرفت های علمی بدست آمده طی سالهای اخیر را حاصل این گفتمان و تأکیدات مسؤلین نظام دانست و گفت: خودباوری و ایجاد حرکت پرشتاب در کشور، امنیت و تأثیرگذاری در معادلات جهانی از نتایج این گفتمان است که این حرکت علمی انشاالله رفاه اقتصادی بیش از پیش برای مردم را نیز در پی خواهد داشت.

دکتر محمداسماعیل همدانی گلشن افزود: رشد سریع مقالات علمی کشور، کسب عنوان اول منطقه در تولید علم و نیز روند رو به رشد بخش های مختلف کشور در حوزه فناوری از جمله نتایج دیگر عزم مسئولین نظام در جهت اثربخشی علم در جامعه و تبدیل علم به ثروت می باشد.

وی گفتمان رایج علم و فناوری در کشور را حاصل دوراندیشی امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: رسیدن شهادت از سایر جبهه های جهاد به محیط دانشگاه نمودی بارز از جایگاه مهم و ارزشمند جهاد علمی امروز در کشور است.

وی با اشاره به خیل عظیم نیروهای جوان نخبه دانشگاهی در سطح کشور بعنوان نیروی محرکه پیشرفت جامعه، از تصویب آئین نامه تشکیل پژوهشگاه های دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بمنظور تشکیل این پژوهشگاه ها در 15 دانشگاه کشور خبر داد.

همدانی گلشن اضافه کرد: با تشکیل پژوهشگاه های دانشگاهی در دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه لازم بمنظور جذب نخبگان دانشگاهی جهت انجام پژوهش های اساسی و بنیادی کشور فراهم خواهد شد.

وی به تأیید و تجلیل معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح جامع پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره و تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح جامع و نیز برنامه راهبردی 7 ساله دانشگاه صنعتی اصفهان در هیأت امناء این دانشگاه، طرح های جامع آموزشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در سال 1391 نهایی و تصویب خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی بویژه در مقطع دکتری، حمایت ویژه از طرح ها و رساله های مبتنی بر قراردادهای صنعتی و نیازهای اساسی جامعه، توسعه آزمایشگاه های تحقیقاتی، افزایش مقالات معتبر و برنامه ویژه بمنظور جذب استعدادهای درخشان از جمله شاخص های طرح جامع پژوهش و فناوری و برنامه راهبردی دانشگاه است.

وی با اشاره به افزایش صددرصدی قراردادهای صنعتی این دانشگاه در سال جاری، از برنامه جامع دانشگاه صنعتی اصفهان بمنظور افزایش دو برابری این قراردادها در سال 1391 خبر داد.

همدانی گلشن با تأکید بر برنامه های ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان بمنظور حمایت از دانشجویان استعدادهای درخشان، از اعطای بورس تحصیلی یکساله ای با نام بورس"شهید مهدی طالبی" به تمامی دانشجویان نخبه تجلیل شده در نخستین جشنواره دانشجویی فرهنگی این دانشگاه خبر داد.

وی در خاتمه ضمن اشاره به خدمات و پیشرفت های بوجود آمده به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از دانشگاهیان و خانواده ایشان خواست تا بمنظور قدرشناسی از این نعمت ها در انتخابات 12 اسفندماه حضوری گسترده و مؤثر داشته باشند.

در پایان این مراسم از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی اصفهان که بر اساس امتیازات کارگروهای تخصصی و بر مبنای آئین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز رتبه های برتر در بخش های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شده بودند تجلیل بعمل آمد.

همچنین دانشجویان استعدادهای درخشان، فعالان عرصه های فرهنگی و قرآنی و افتخارآفرینان ورزشی دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر دانشجویان تجلیل شده در این مراسم بودند.

گفتنی است در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 144 شهید گلگون کفن دانشگاه صنعتی اصفهان، از خانواده "شهید مهدی طالبی" از شهدای این دانشگاه تجلیل شد.

گزارش تصویری...

کلیپ تصویری...

گزارش خبری صدا و سیما...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.