کدخبر:1225/920513

13 مرداد 1392

ارتقاء قابل توجه جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی جهانی وبومتریک
رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان خبرداد:
ارتقاء قابل توجه جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی جهانی وبومتریک
رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان از ارتقاء قابل توجه جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در آخرین ارزیابی ورده بندی جهانی (وبومتریک) در جولای 2013 خبر داد.

دکتر مسعود رضا هاشمی گفت: در این رده بندی دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 857 جهانی، ضمن کسب رتبه نخست در میان دانشگاه های صنعتی کشور، رتبه دوم دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و رتبه سوم در میان تمامی دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این دوره رده بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه دانشگاه های تهران وعلوم پزشکی تهران تنها دانشگاه های ایرانی هستندکه  به رتبه زیر هزار دست پیدا کرده اند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بررسی وتطبیق جایگاه وب بیش از 21 هزار دانشگاه سراسر جهان در این رتبه بندی تصریح کرد: شیب صعودی ارتقاء رتبه وب دانشگاه صنعتی اصفهان که از ژانویه 2010 تاکنون به ترتیب 2368، 2426، 1526، 1414، 1220 و 1013 و 857  بوده است نشان از برنامه ریزی موفقیت آمیز این مرکز به منظور ارتقاء جایگاه وب خود در سال های گذشته دارد.

وی با بیان این که مؤسسه CSIC در اسپانیا طی یک فرآیند ارزیابی، هر سال دو بار در ماه های ژانویه و جولای اقدام به بررسی جایگاه وب دانشگاه‌هاي جهان كرده و نتايج آن را با عنوان وبومتریک منتشر می کند افزود: اندازه وب و تعداد صفحات، تعداد وحجم فایل‌های محتوای موجود در صفحات، تعداد مقالات و مراجعات آنها و لینک به  صفحات وب دانشگاه در سطح اینترنت و مراجعات به وب دانشگاه از طریق آنها از جمله فاکتورهای رده بندی جایگاه وب دانشگاه ها هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: مركز فناوري اطلاعات این دانشگاه از سال 2009 تاکنون اقدامات خود را بر مبنای کاربردی کردن وب دانشگاه در جهت دسترسی به اطلاعات لازم و ارائه سرویس‌های مرتبط و همچنین رعایت نکات فنی به منظور ارتقای رتبه وب دانشگاه با توجه به معیارهای مورد نظر وبومتریک برنامه ریزی نموده است.

وی جایگاه بالای تولیدات علمی دانشگاه و نیز مراجعات به آنها درسطح جهانی، اهتمام اعضای هیأت علمی دانشگاه به تهیه و توسعه وب سایت های خود و قرار دادن اطلاعات آموزشی و پژوهشی در این سایت ها، ایجاد وب سايت برای دانشكده‌ها و دیگر مراکز دانشگاه و همکاری بخش های مختلف این دانشگاه در بروز رسانی وب سایت ها را از جمله دلایل کسب این رتبه عنوان کرد.

گفتنی است: درآخرین ارزیابی ورده بندی جهانی (وبومتریک) در ماه میلادی گذشته دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 857 پس از دانشگاه های تهران با رتبه 571 و علوم پزشکی تهران با رتبه 784 عنوان سوم کشور را به خود اختصاص داد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.