کدخبر:1706/901117

بهمن 1390

پنج مقاله ISI و ISC وهشت مقاله در کنفرانس های داخلی وخارجی حاصل از:
ارائه روشی در بهينه سازي پارامترهاي جوشكاري قوسي تنگستن گازتوسط محقق دانشگاه صنعتی اصفهان
دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان درطرح خود، با استفاده از روش موسوم به تاگوچی، راهکارهای بهینه سازی پارامترهاي جوشكاري قوسي تنگستن - گاز با استفاده از جريان پالسي ارائه کرد.

این طرح در قالب پایان نامه مهندس محمد یوسفیه دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان " بهينه سازي و تاثير پارامترهاي پالسي در جوشکاري قوسي تنگستن-گاز بر رفتار خوردگي مقاطع جوش فولادهاي زنگ نزن سوپر دو فازي به كمك روش تاگوچي " وبا راهنمایی آقايان دكتر مرتضي شمعانيان وپرفسور احمد ساعتچي به سرانجام رسیده است.

یوسفیه با اشاره به این که روش تاگوچي بعنوان يك روش سيستماتيك درطراحي وآناليزآزمايش ها به منظور بهبود مشخصات كيفي شناخته مي شود، هدف از اين طرح را دستیابی به خواص خوردگي و مكانيكي مطلوب در قطعات جوش فولادهاي زنگ نزن سوپر دوفازي (UNS S32760) عنوان کرد.

وی کنترل تأثيرات ناشی ازعمليات حرارتي بر ريزساختار و مقاومت به خوردگي حفره اي در قطعات جوش فولادهاي زنگ نزن را از دیگر فرآیندهای ارائه شده در این طرح برشمرد وافزود: عدم كنترل دقيق شرايط حرارتی در اكثرموارد این روش، سبب افت شدید خواص خوردگي و مكانيكي قطعات جوش این نوع فولاد می شود.

دانش آموخته ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: تاكنون هيچ مطالعه سيستماتيك از آناليز تأثير پارامترهاي جريان پالسي بر خواص خوردگي و مكانيكي قطعات جوش فولاد زنگ نزن سوپردوفازي صورت نگرفته است و نتایج این طرح نشان داد که از روش تاگوچی می توان بعنوان یک ابزار دقیق و مؤثر جهت بهینه سازی پارامترهای جوشکاری پالسي استفاده کرد.

وی با اشاره به کاربری های متعدد فولادهاي زنگ‌نزن درصنایع گوناگون ازجمله نفت،گاز، پتروشيمي و فرايندهاي شيميايي مختلف، برخورداری از تركيبي از خواص جذاب همچون مقاومت خوردگي بالا و خواص مكانيكي مطلوب را از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع فولاد عنوان کرد.

گفتنی است از این پایان نامه تا كنون 5 مقاله ISI و ISC و بیش از 8 مقاله در كنفرانس هاي معتبر ملي و بين المللي چاپ وارائه گردیده است.

 همچنين اين پايان نامه در دوازدهمين كنفرانس ملي جوش و بازرسي، عنوان پایان نامه برتر را به خود اختصاص داد.

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.