کدخبر:1200/930911

11 آذر 1393

احرازعناوین برترچهارمین دوره مسابقات کن ست ایران توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
در رقابت برترین‌ طرح های فضایی دانشجویی کشور:
احرازعناوین برترچهارمین دوره مسابقات کن ست ایران توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با درخشش مجدد در چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، برترین‌ طرح های فضایی دانشجویی را به نمایش گذاشتند.

درمرحله نهایی این دوره از مسابقات که در دوگروه کلاسیک وحرفه‌ای با چهار مأموریت تصویربرداری و سنجش اتمسفر در رسته کلاسیک و بازگشت به محل تعیین شده و بازیابی محموله زیستی در رسته حرفه‌ای و با هدف ایجاد زمینه به منظور رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های فضایی و علوم مرتبط با آن و طرح ایده‌های نو برگزار شد، تیم های دانشجویی ژوبین 1 و 2 از دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به کسب دو عنوان نایب قهرمانی شدند.

تیم ژوبین 2 دانشگاه صنعتی اصفهان متشکل از احسان کریمی، نوید ضیایی، سعید رضازاده، سیمین استکی و سمانه سلطانی در گروه مأموریت تصویربرداری‌ دسته کلاسیک پس از تیم‌ آیداس دانشگاه علم و صنعت و بالاتر از تیم صعود دانشگاه پیام نور مشهد در رتبه دوم قرار گرفت.

همچنین در گروه مأموریتی بازیابی محموله زیستی در دسته حرفه‌ای این دوره از مسابقات، تیم دانشجویی ژوبین 1 دانشگاه صنعتی اصفهان متشکل از محمدحسین کلباسی، الیاس مددیان، علیرضا نوروزی، ایمان ابدالی و الهام خانجانی پس از تیم پلوتون دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران در رده دوم قرار گرفت و تیم سهایداس واحد مجازی دانشگاه آزاد اسلامی نیز رتبه سوم را کسب کرد.

در این مسابقات که در محل پژوهشگاه فضایی ایران و با حضور 16 تیم دانشجویی از سراسر کشور برگزار شد، تیم های شرکت کننده از هفتم آذرماه و به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات کن‌ست شامل تمام جوانب طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه تا پیاده سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن است و مأموریت‌ها و الزامات در نظر گرفته شده در این مسابقات به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف مأموریت‌های واقعی فضایی از جمله شرایط و الزامات مأموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیست فضایی و خودکارسازی طراحی شده است.

این نوع مسابقات که تاکنون در چهار دوره و به همت پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شده است، در کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه و دیگر کشورهای دنیا با هدف فراهم کردن فضایی برای انجام فعالیت‌های عملی دانشجویان و آشناسازی آنان با روحیه کار تیمی و تجربه برخی مسایل در شرایط واقعی و امکانات محدود برگزار می‌گردد.

گفتنی است: تیم های ژوبین 1 و 2 دانشگاه صنعتی اصفهان در دوره گذشته این مسابقات نیز به ترتیب موفق به کسب عناوین دوم و سوم مأموریت تصویربرداری در بخش کلاسیک و مأموریت بازگشت به محل معین در بخش حرفه ای شده بودند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.