کدخبر:1731/901109

9 بهمن 1390

به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان:
آغاز فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه صنعتی اصفهان
همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فعالیت خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز نمود.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به این که این مرکز بیست و هشتمین حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور می باشد افزود: هدف از تاسیس این حوزه بسترسازی مناسب و تامین مقدمات لازم برای ورود افراد علاقه مند به حوزه های علمیه و تلاش در جهت ارتقا و تعمیق اندیشه دینی دانشگاهیان است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری تاسیس این مرکز را زمینه مناسبی برای وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: با جذب و پرورش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و آشنا نمودن آنها با منابع اصلی معرفت دینی می توان بخشی از نیروهای فکری متعهد به منظور صیانت از مرزهای فکری و فرهنگی نظام اسلامی را تربیت نمود. 

وی افزود: این مرکز در 6 ترم تحصیلی تعداد 66 واحد درسی با عناوینی همچون: اخلاق اسلامی، کلام اسلامی، آشنایی با عرفان اسلامی، ادیان، اصول فقه، فلسفه اسلامی و نقد مکاتب فلسفی غرب، معارف قرآنی، جریان شناسی فکری و فرهنگی و سیاسی، تاریخ و نظام سیاسی اسلام، منطق و حدیث شناسی را به دانشجویان ارایه می دهد و در پایان دوره نیز مدرک حوزوی معتبر به فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است کلیه علاقمندان می توانند برای ثبت نام و آشنایی با بخش های گوناگون این مرکز به نشانی اینترنتیwww.nahadiut.ir مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.