کدخبر:0905/910515

15 مرداد 1391

به همّت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:
آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه صنعتی اصفهان
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده درطرح ضیافت اندیشه استادان این دانشگاه، از استقبال دو برابری اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به سال گذشته خبر داد.

ماه رمضان که می شود همه را صدا می کنند برای مهمانی خدا. اینجاست که دیگر همه  مخلوقات دعوت می شوند برای چشیدن شهد شیرین ارتباطی نزدیک با خالقشان. مهمانی خدا در این ماه عزیز از همیشه سرشارتر و پر برکت تر است و انگار خدای مهربان همه عالم را مهیا می کند برای نشان دادن رحمتش به تمام بندگان. دعوت خدا خاص و عام ندارد اما هر کس که بکوشد و همت افزون تری از خود به خرج دهد خاص تر می شود نزد خالق هستی.

فضای معنوی ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی را فراهم می آورد تا هر کس از هر قشری توشه های خوبی را برای خودش فراهم کند. ذخیره معنوی مناسبی که بتواند تا یک سال روحش را تازه نگه دارد و کمک کند تا استوارتر از گذشته در راه رضای خدا گام بردارد. در این راه همه انسان ها یکسان نیستند و نیازهایشان هم با یکدیگر فرق دارد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها امسال نیز در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت اندیشه را برای استادان دانشگاه های کشور به اجراء درآورده است و در آن سرفصل های مختلف آموزشی در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به استادان عرضه می نماید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در این باره گفت: در راستای رسالت اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور توسعه و تعمیق آگاهی های دانشگاهیان، تیبین ارزش های اسلامی، رشد بینش سیاسی در  محیط دانشگاه و ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه ها و همچنین مقابله با ترویج عقاید و افکار انحرافی و تهاجم فرهنگی دشمنان، امسال وبرای دومین بار طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بصیرت افزایی، ارائه پاسخ به شبهات علمی، اعتقادی و سیاسی موجود درجامعه وایجاد یک فضای معنوی را از مهمترین اهداف برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

وی برنامه های اصلی این دوره را شامل دو موضوع محوری اندیشه سیاسی و اخلاق حرفه ای بیان کرد وافزود: در این دوره از ظرفیت علمی اساتید برجسته ای از تهران، قم واصفهان بهره گیری خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این دوره از 14 مرداد وبه مدت دو هفته برگزار می شود ادامه داد: ارائه حدود پنج ساعت برنامه آموزشی تا اذان مغرب، ضیافت افطار و اجرای برنامه های ویژه با حضور خانواده شرکت کنندگان در این دوره، از جمله بخش های این دوره خواهد بود.

وی ایجاد یک فضای صمیمی و مطلوب به منظور ارائه نظرات وآراء گوناگون پیرامون مسائل جاری روز در عرصه های فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع را ازاهداف مهم برگزاری این دوره برشمرد وتصریح کرد: بیش از 120 تن از استادان دانشگاه صنعتی اصفهان در این طرح شرکت می نمایند که این آمار با رشدی معادل دو برابر نسبت به سال گذشته نشانگر موفقیت طرح ضیافت اندیشه و اقبال خوب اساتید نسبت به آن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با عنایت به ژرف نگری واستقبال خوب دانشگاه صنعتی اصفهان جهت برگزاری برنامه هایی به منظور تعمیق معارف دینی واعتقادی، امید آن می رود که این دوره ها زمینه ساز تربیت نیروهای متخصص ومتعهد و آینده ای روشن برای ایران اسلامی باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.