کدخبر:1013/13950421

21 تیر 1395

بنیانگذار پایگاه علوم استنادی جهان اسلام:
حضور مؤثر و مستمر دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام‌های رتبه بندی QS، تایمز و شانگهای
بنیانگذار پایگاه علوم استنادی جهان اسلام با اشاره به ابعاد مختلف رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی، ازحضور مؤثر و مستمردانشگاه‌ صنعتی اصفهان در نظام‌های رتبه بندی QS، تایمز و شانگهای خبر داد.

دکتر جعفر مهراد گفت: نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی در حالیکه معیارها و شاخص‌های خود را پیوسته ارتقا می‌دهند، نظام‌های رتبه‌بندی جدیدی نیز پا به عرصه حیات علمی می‌گذارند. افزون بر آن رتبه بندی‌های دیگری نیز مانند رتبه بندی دانشگاه‌های آسیا، آمریکای لاتین و دانشگاه‌های جوان وجود دارند که اطلاعات خود را از نظام‌های موجود دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها نظام‌های رتبه‌بندی خود را دارند و بعضی مانند آمریکا با نظام‌های رتبه‌بندی مختلف با شاخص‌هایی از پژوهش گرفته تا شاخص‌های هزینه، کالج‌ها و مؤسسات آموزش عالی خود را رتبه بندی می‌کنند، بعضی از کشورها مانند انگلستان و آفریقای جنوبی تنها ارزیابی‌های پژوهشی انجام می‌دهند و کشورهای دیگر نیز مانند کنیا و ایران درصدد تولید نظام‌های رتبه بندی دانشگاهی هستند.

بنیانگذار پایگاه علوم استنادی جهان اسلام اضافه کرد: دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان سه دانشگاه برتر ایران در بین سایر دانشگاه‌های ممتاز جهان در نظام‌های رتبه بندی بین المللی مانند QS، تایمز و شانگهای حضوری مستمر و موثر دارند و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی تهران، صنعتی خواجه نصیر و تربیت مدرس نیز در بین نظام‌های رتبه بندی بین المللی و در سال‌های مختلف در میان دانشگاه‌های برتر جهان مشاهده می‌شوند.

مهراد تصریح کرد: فراهم کردن زمینه همکاری‌های آموزشی دانشگاه‌های معتبر و ارائه دوره‌های مشترک باید از طرح‌های راهبردی دانشگاه‌های کشور باشد. افزون بر آن دانشگاه‌های ایران با ایجاد تغییرات و درخواست از اعضای هیأت علمی برای مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی و جذب استادان و دانشجویان خارجی باید برنامه‌ریزی کنند.

دیدگاه شما

جا دارد که از دانشجویان

جا دارد که از دانشجویان دانشگاه و از اساتید قدردانی کرد
همچنین جا دارد که وضعیت مطلوب تری جهت تحصیل فراهم بشود
اگرچه در جایگاه خوبی قرار داریم ولی جای کار زیاد هست...

Total votes: 501

از اساتید و مسولان محترم

از اساتید و مسولان محترم دانشگاه ممنونم ک با ب وجود اوردن بستر مناسب زمینه ی پیشرفنت چشمگیر دانشگاه را فراهم نمودند

You voted 3. Total votes: 487

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.