کدخبر:1409/20240310

20 اسفند 1402

بیانیه شورای دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اقدام غیرقانونی تصاحب بخشی از زمین‌های دانشگاه صنعتی اصفهان
 پيرو اقدام غیرقانونی قبلی تغییر مالکیت بخشی از اراضی دانشگاه با طرح مصوب مورد تأييد معاونت علمي رياست جمهوري و صدور سند به نام سازمان ملی زمین و مسکن که بر خلاف قوانین و مقررات کشور و خلاف قانون جهش تولید مسکن ولي در پوشش ماده 10 آن قانون انجام شده است، مجدد اطلاع يافتيم خلاف تفاهم نامه فيمابين وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري و وزير محترم راه و شهرسازي ابلاغ مورخ 16/3/1402، دست اندازی به بخش دیگری از اراضی دانشگاه که در پردیس دانشگاه قرار دارد در برنامه عملياتي و دستوركار اداره ثبت خميني‌شهر قرار گرفته است.

شورای دانشگاه، به عنوان عالی‌ترین رکن اين مركز آموزشي به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن اعلام تأسف و اعتراض شديد خود بر تداوم این رویه غلط، دست‌اندازی به حریم دانشگاه را با توجه به موارد ذیل محکوم نموده و انتظار دارد مقام عالي وزارت، استاندار محترم و نمايندگان مردم شريف اصفهان، مسئولین محترم ارشد ذیربط کشوری و استانی به سرعت به موضوع ورود پیدا کرده و نسبت به توقف و جلوگیری از آن در اسرع وقت به نحو مقتضی اقدام فرمایند. بدیهی است ادامه این روند موجبات نگرانی و تشدید التهاب در محیط دانشگاه را فراهم آورده که تبعات منفی و هزینه اجتناب ناپذیری را به دنبال خواهد داشت؛

1- دانشگاه صنعتی اصفهان از مراكز بزرگ دانشگاهی و با كارنامه‌اي درخشان در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل است كه متعلق به آحاد شهروندان ایران اسلامی است.

2- كاربري اراضی دانشگاه (کاربری آموزشی پژوهشی) در مراجع ذيصلاح از قبل تعريف شده است و براساس قانون جهش تولید مسکن، امكان استفاده به عنوان ساخت مسكن وجود ندارد.

3- اراضی مورد نظر دارای طرح «پروژه ملی منطقه تجارت و فناوری و نوآوری (TTD) در حوزه فناوری و نوآوری» و در راستای طرح تحول دانشگاه در افق 1404 است و در این اراضی صرفاً می‌بایست طرح‌های مرتبط با حوزه دانش‌بنیان و فناوری که توسعه علمی و فنی کشور را حمایت و محقق می‌سازد به اجراء درآید.

4- گروه مشاورين شارمند كه مسئوليت مكان‌يابي و طرح جامع شهر خميني‌شهر را به عهده دارد  پس از بررسی‌های کارشناسی و علمی، به هیچ وجه کاربری مسکونی را برای این اراضی توجیه و تأکید نمی‌کنند.

5- شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1393 «منطقه ویژه  (كريدور) علم و فناوري» را براي اصفهان مصوّب نموده است و با توجه به قابليت‌ها و ظرفيت موجود و استعداد سرزميني دانشگاه صنعتي اصفهان مي‌تواند تنها گزينه مناسب براي ايجاد شهر دانشگاهي و منطقه اقتصاد دانش‌بنيان در زمينه حضور و فعّاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور استان اصفهان مطرح باشد، كه تحقّق آن همراهي و مساعدت همه جانبه مسئولين و نمايندگان محلي و استاني را طلب مي‌كند.

با تشکر

رئیس و اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.