کدخبر:1946/20240214

25 بهمن 1402

حضور وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان و هیئت همراه در دانشگاه صنعتی اصفهان
امروز چهارشنبه -۲۵ بهمن‌ماه - وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان به‌منظور بررسی راه‌های مشترک همکاری‌های علمی و فناوری میان ایران و تاتارستان از دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، آقای دکتر خدیولین ایلشور (KHADIULLIN Ilsur)، وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان در نشست معرفی علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌های جمهوری تاتارستان گفت: جمهوری تاتارستان در ۴۶ مرکز آموزش عالی و ۱۲۹ مرکز تحقیقاتی دارای ۱۴۰ هزار دانشجو از داخل کشور و میزبان بیش از ۲۳ هزار دانشجوی خارجی است که از این تعداد ۱۸۴۰ نفر از این دانشجویان ایرانی هستند.

دکتر خدیولین ایلشو با بیان اینکه علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های فنی و مهندسی هستیم خاطرنشان کرد: ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان در زمینه علوم کشاورزی، علوم پزشکی، علوم فضانوردی، علوم ورزشی و... به امضا رسید و انتظار می رود این همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان نیز انجام شود.

دکتر حمیدرضا صفوی، معاون پژوهشی دانشگاه نیز در این نشست از گسترش این همکاری‌ها استقبال کرد و افزود: امید است که با گسترش این همکاری‌ها و تبادلات علمی بین‌المللی، همکاری‌هایی در زمینه توسعه معادن، نفت و گاز نیز میان دو کشور فراهم گردد.

گفتنی است: جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که در شرق مسکو قرار دارد. پایتخت تاتارستان شهر کازان و دانشگاه فدرال کازان روسیه از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های این کشور است که به دلیل کیفیت بالای زیر ساخت‌های آن و آموزش پیشرفته در میان دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه دارای رتبه‌بندی بالای جهانی بوده و در میان دانشگاه‌های برتر برای رشته پزشکی قرار گرفته است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.