کدخبر:1632/20240123

2 بهمن 1402

نشست آسیب شناسی اجرای طرح دانشجوی مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
نشست اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در جهت بررسی آسیب‌شناسی اولین طرح ۲+۲ و حل مسائل دانشجویان فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر علی‌اکبر کجباف، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه اجرای اولین طرح ۲+۲ با کاستی‌ها و مشکلاتی برای دانشجویان مواجه است گفت: با تشکیل کارگروه مشترک با هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان به دنبال حل آسیب‌ها و بررسی مشکلات موجود در این طرح هستیم.

دکتر کجباف اظهار داشت: اولین قدم ما در جهت پیگیری حکم دانشجو معلمان در جهت بهره‌برداری از مزیت حکم همانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: حضور دانشجویان فرهنگیان در دانشگاه صنعتی اصفهان بهترین فرصتی برای استفاده از اساتید برجسته کشور در جهت تربیت نسل آینده، افزایش ضریب به بهره‌وری توسعه رشته‌های فنی و مهندسی است.

دکتر تیکنی، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به آمار پذیرش دانشجویان مشترک در سال اول گفت: در رشته ریاضی 27 نفر، فیزیک 12 نفر و شیمی 29 نفر دانشجو در سال اول اجرای این طرح به صورت مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه فرهنگیان اصفهان پذیرش شده اند که از این میان 38 دانشجو غیربومی و 30 دانشجو بومی اصفهان می باشند.

وی افزود:کمیته مشترکی میان دو دانشگاه برای بررسی و تطبیق واحدهای درسی ارایه شده و افزایش کارآمدی در تربیت دانشجویان مشترک با دانشگاه فرهنگیان تشکیل می شود.

در این نشست، روسای دانشکده های شیمی، فیزیک و ریاضی در خصوص وضعیت آموزشی دانشجویان مشترک پذیرش شده و اصلاح فرایندهای آموزشی در این دانشگاه نکات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

گفتنی است؛ براساس شیوه نامه ابلاغی وزارت علوم در دوره های مشترک تحصیلی مقطع کارشناسی و تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی اصفهان، اولین دوره طرح ۲+۲ مهرماه امسال با پذیرش در سه رشته علوم پایه (شیمی ، فیزیک و ریاضی ) به اجرا درآمد. 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.