کدخبر:2055/20231226

5 دی 1402

مطالبات دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به گوش دولت رسید 
نهضت اتمام پروژه های بر زمین مانده؛ اولویت دولت سیزدهم
مهندس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عصر امروز در نشستی با عنوان" از وعده های دولت چه خبر" در تالار شهید فتوحی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان حضور یافت و به دغدغه ها و مطالبات دانشجویان پاسخ داد.

مهندس محسن منصوری، با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم نهضت اتمام پروژه‌های بر زمین‌مانده است تصریح کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی در پنج محور از جمله محور اصفهان به‌سرعت پیش می‌رود و تاکنون 10 هزار میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است. طرح‌های تکمیل سد خرسان و کوهرنگ ۳ در دولت سیزدهم اجرا شده است.

 وی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان بیش از یک میلیارد متر مکعب کسری منابع آب دارد وعده داد: دولت سیزدهم طرح‌های آب اصفهان را به نتیجه برساند و ادامه داد: درآمد حاصل از مولدسازی بخشی از اراضی دولتی، صرف پروژه‌های آب استان اصفهان خواهد شد. مردم بخشی از مشکلات مربوط به خشکسالی را درک می‌کنند؛ اما مشکلات حوزه مدیریت آب قابل‌توجیه نیست و باید رفع شود؛ دولت به‌طورجدی پیگیر حل مسئله آب اصفهان است. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با پذیرش مسئله ضعف در اشتغال تحصیلات تکمیلی بیان کرد: وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال محقق شده و این قابل صحت سنجی از سامانه تأمین اجتماعی است.

 محسن منصوری افزود: در حوزه اشتغال کارگری در بیش از ۲۰ استان نیاز صنعت به بازار کار و اشتغال پیشی گرفته است. استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که با کمبود نیروی کارگری مواجه است؛ اما ما در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد و دکترا ضعف داریم و باید بر این مسئله کار کنیم.

 
 مهندس منصوری با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم، جبران کسری و ناترازی بودجه بوده است خاطرنشان کرد: نرخ تورم تولید در مردادماه و شهریورماه ۱۴۰۰ که دولت را تحویل گرفتیم ۱۰۳ درصد بود، این تورم تولید یک شاخص پیش‌نگر است که خبر از اتفاقات بعدی می‌دهد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به وضعیت عدالت آموزشی کشور گفت: در بخش عدالت آموزشی مسایل و مشکلاتی وجود دارد اما دولت دانش آموزان مستعد مناطق محروم را بورسیه می کند.دولت در حوزه کنکور تحول جدی ایجاد کرد، استرس و فشاری که در حوزه کنکور وجود داشت برطرف شده و به سهم امتحانات نهایی اضافه شد.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سؤال که دولت در چه حوزه‌هایی تحول داشته است اذعان داشت: در حوزه سیاست خارجی قطعاً تحول داشتیم. ما را متهم می‌کردند زبان دنیا را بلد نیستیم. کثرت سفرهای مولد رئیس‌جمهور منجر به گره‌گشایی‌های مالی و حل مسائلی از جنس گاز ترکمنستان، برق پاکستان، آزادسازی پول‌های بلوکه شده، دور زدن تحریم‌ها و گسترش روابط سیاسی معطوف به منافع اقتصادی شده است.

 معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با عزت مسائل سیاست خارجی را دنبال می‌کند ادامه داد: ما آب‌ونان مردم را به دست کدخدا و برجام و مذاکرات گره نزدیم، برای حل مشکلات کاسه گدایی به دست نگرفتیم. تحریم‌ها اثرگذار است؛ اما معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های درون‌زای داخلی می‌توانیم مسائل را حل کنیم.

 مهندس منصوری در پاسخ به دغدغه‌های معیشتی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تورم مسکن و خودرو در چند ماه اخیر نزولی بوده است. هرچند باید این مسئله در سفره‌های مردم محسوس شود. نرخ تورم ما در حوزه مسکن در شش ماه گذشته نزولی بوده است و در ماه گذشته تورم مسکن منفی ۲.۲ درصد بوده و این اتفاق بسیار مهمی است، یعنی مسکن به لطف خدا وارد فرایند تورم نزولی شده است.

 معاون رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به نحوه حکمرانی فضای مجازی گفت: این یک قاعده بین‌المللی است و در کشورهایی همچون چین و آمریکا هم وجود دارد. هر پلتفرمی قوانین و قواعد حکمرانی کشور را بپذیرد می‌تواند فعالیت کند.
 مهندس منصوری در پاسخ به مسئله انتقال آب اصفهان خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای در استان‌ها ایجاد شده است؛ اما حکمرانی توسط وزارت‌خانه انجام می‌شود. این‌گونه نیست که برخی تصمیمات تنها در ساختارهای استانی گرفته شود. برخی مسائل آب باید بین استانی، بین‌حوزه‌ای و بین‌بخشی تصمیم‌گیری شود. ناچاریم اولویت را به تأمین آب شرب بدهیم. بین کشاورزی و شرب در نقطه حکمرانی اولویت را به آب شرب می‌دهیم.
 معاون رئیس‌جمهور گفت: با نگاه مثبت دولت به مقوله جوان‌گرایی تحولات خوبی اتفاق افتاده است و اکنون جوانان در مسئولیت‌های کلیدی و رده‌های مختلف مدیریتی عهده‌دار مسئولیت شده‌اند.
 در این نشست دانشجویان فرهنگی نیز به بیان مطالبات و دغدغه‌های معیشتی و استخدامی خودپرداخت و معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بخشی از مطالبات معیشتی فرهنگیان با اجرای قانون رتبه‌بندی رفع می‌شود که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.
 
 منصوری با بیان اینکه حفظ منزلت معلمان در رأس برنامه‌های دولت است، افزود: معتقدیم معلم به دلیل جایگاه و مسئولیت خطیری که دارد باید در دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم تعلیم داده شود.
 گفتنی است در این نشست که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان با همکاری سایر تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، نمایندگانی از تشکل‌های جهاد علمی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، جنبش عدالت‌خواه آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان، نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان به بیان مطالبات و دغدغه‌هایی با رویکرد آب و محیط‌زیست، معیشت و اقتصاد، نظام آموزش عالی و اشتغال پرداختند.

گزارش تصویری

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.