کدخبر:1349/20231221

29 مرداد 1402

برگزاری نشست "جایگاه و شأن استادی در تراز دانشگاه صنعتی اصفهان"
نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان جایگاه و شأن استادی در تراز دانشگاه صنعتی اصفهان به همت دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی برگزار شد.

 این نشست که با حضور جمعی از اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن اشاره به وقایع یک سال اخیر کشور به تغییرات بزرگ در فضای عمومی جامعه جوان کشور پرداخته و عنوان کردند: «این تغییرات به اقتضای تحولات تکنولوژی، اثرگذاری فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، وسایل ارتباطی جدید، مجموعه فناوری های نو در زندگی، حضور پر دامنه و پررنگ بچه ها در فضاهای مجازی و به نوعی رفع بسیاری از نیازها چه در حوزه تفریح، چه در حوزه بازی، چه در حوزه ارتباط و سایر جلوه ها و بخش های مختلف زندگی با فضای مجازی دگرگون شده است.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های سراسر کشور افزود القا و ذهنیتی که به واسطه این فضاها در میان جوانان ایجاد شده بود باعث ایجاد مشکلاتی شد که از جمله این مشکلات افسردگی هایی بود که به خاطر تصورات اشتباه و عدم وقوع نتایج القا شده، در میان برخی از جوانان ایجاد شد.

وی افزود بخشی از این القائات ناشی از اتفاقات فضای مجازی ای بود که حکمرانی آن در دست ما نیست و اثر آن رسیدن جامعه به سکون است. و این جا جایی است که نقش استاد در فضای کلاس یعنی فضای حضوری و خارج از فضای پر از سوال مجازی برای پاسخ به سوالات ذهنی دانشجو دیده می شود.

حجت الاسلام رستمی در بخش پایانی سخنان خود به وقایع غزه اشاره کرده و افزود نظرسنجی های اخیر در فضای کشورهای غربی و خود آمریکا نشان دهنده تغییر دیدگاه جوانان نسبت به سیاست خارجی کشورشان است. در جایی که اکثریت جوانان آمریکایی در چندین نظرسنجی مختلف قایل به حق مردم فلسطین و خواهان اتمام سلطه اسرائیل هستند.

در ادامه این نشست اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون موضوع جلسه و فضای دانشگاه و کشور پرداختند.

این برنامه از ساعت 10:30 الی 12 روز چهارشنبه 29 آذر 1402 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصویری

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.