کدخبر:1225/20231006

14 مهر 1402

دو عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان سرآمد علمی کشور شناخته شدند
 دکتر محمد دیناری و دکتر محمد محسن مؤمنی دو عضو هیئت‌علمی جوان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان سرآمد علمی سال ۱۴۰۲ انتخاب شده و لوح تقدیر خود را از معاون رئیس‌جمهور و وزیر علوم دریافت کردند.  

 
 در هشتمین آیین تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال 1402 که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر علوم برگزار شد، 110 دانشمند کشور به‌عنوان سرآمدان علم و فناوری ایران اسلامی معرفی شدند.

 

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، بیشترین میزان ارجاع به مقالات علمی در نشریات معتبر، کیفیت مقالات و پژوهش‌ها در سه سال گذشته، از جمله شرایط دریافت امتیاز برای انتخاب سرآمدان علمی کشور بوده است.
 

دکتر محمد دیناری متخصص برجسته حوزه شیمی آلی، پلیمر و نانوتکنولوژی از جمله سرآمدان علمی کشور در سال 1402 شناخته شد. وی در سال 1400 به مرتبه استادی در این رشته دست‌یافته است. دکتر دیناری از جمله دانشمندان 2 درصد برتر جهان در سال 2020 تا 2022 نیز بوده است. دکتر دیناری در انتشار بیش از ۵ فصل از کتاب‌های مرجع شیمی و پلیمر به زبان انگلیسی و همچنین نگارش چندین مقاله مروری مجلات بین‌المللی سهم بسزایی داشته است.
 

دکتر محمد محسن مؤمنی نیز عضو هیئت‌علمی دانشکده شیمی در مرتبه دانشیاری، دیگر سرآمد علمی سال 1402 از دانشگاه صنعتی اصفهان است. وی نیز از جمله دانشمندان دو درصد برتر جهان در دو سال گذشته است که تحقیقات گسترده‌ای در حوزه الکتروشیمی کاربردی، فوتو شیمی و فوتو الکتروشیمی، تصفیه آب، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر انجام داده است که نتایج آن در مجلات معتبر علمی این رشته به چاپ رسیده و از پراستنادترین مقالات سه سال گذشته در این حوزه بوده است.
 

 گفتنی است دکتر دهقان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در آئین تجلیل از سرآمدان علمی سال 1402، از ایجاد جایزه نفیسی در عرصه شناسایی دانشمندان فعال در حوزه دانش‌بنیانی، به ارزش صدهزار دلار در سال آینده خبر داد.
 دکتر محمد علمی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه علم و پژوهش را برای دستیابی به قدرت ضروری دانست.

 

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.