کدخبر:1729/20231001

10 مهر 1402

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان دانشمندان برتر جهان اسلام
 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در افتتاحیه رویداد تبادل تجربیات علمی و فناوری در پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) گفت: امروز، ما شاهد اتحاد افکار مختلف هستیم که متعهد به تعالی علمی و فناوری هستند.

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، رویداد بین‌المللی تبادل تجربیات علمی و فناوری هم‌زمان با پنجمین دوره  اعطای جایزه مصطفی (ص)، باهدف گسترش ارتباطات مؤثر و پیشرفت علم و فناوری صبح امروز یکشنبه 9 مهرماه، با حضور 20 دانشمند برتر جهان اسلام و جمعی از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 دکتر سید علی‌محمد میبدی در جمع دانشمندان جهان اسلام و مهمانان جایزه مصطفی اظهار داشت: جایزه مصطفی به نمادی از خرد، پیشرفت و دستاوردهایی تبدیل شده است که بشریت را به تعالی سوق می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه جوامع دانشگاهی اهمیت بالایی دارد افزود: آغاز این سفر بزرگ، نشانه‌ای است که عقاید، اکتشافات و خلاقیت‌ها از مرزها، فرهنگ‌ها و تاریخ‌ها فراتر می‌روند.

 دکتر میبدی جایزه مصطفی را نمایانگر روحیه همکاری بین ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این رویداد محیطی را فراهم می‌کند که ایده‌ها به اشتراک گذاشته شوند، پرورش یابند و به واقعیت‌های ملموس تبدیل شوند که بر زندگی در سراسر جهان، به‌ویژه در جوامع مسلمان، تأثیرگذار است.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد: همان‌طور که مرزهای دانش را با هم بررسی و تحلیل می‌کنیم، نه‌تنها تحت‌تأثیر پرسش و خلاقیت قرار می‌گیریم، بلکه مسئولیت رسیدگی به چالش‌های بزرگی که دنیای ما با آن روبروست را نیز بر عهده داریم.

 وی با بیان اینکه این جایزه به‌عنوان مشوق ادامه تلاش برای دستیابی به دانش و نوآوری بسیار ارزشمند است، ادامه داد: این جوایز، به دانشمندان و محققان انگیزه بیشتری برای پیشبرد پروژه‌های خود می دهد و آنها را در راه‌حل مسائل جامعه و بهبود شرایط زندگی مردم‌یاری می کند.

 استاد دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تلاش‌های مشترک دانشمندان افزود: تلاش‌های انجام شده در راستای حل چالش‌های جهانی تغییرات آب‌وهوا، پیشرفت‌های پزشکی، راه‌حل‌های انرژی پایدار تا اکتشاف فضا، نشان می‌دهد دانشمندان این قدرت را دارند که آینده بهتری برای نسل‌های بعد به ارمغان آورند.

 دکتر پیمان مصدق، مدیر مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از جمع بزرگی از دانشمندان جهان اسلام گفت این دانشگاه به دنبال برقراری ارتباط بین‌المللی بین اساتید علم و فنّاوری دانشگاه‌های کشورهای اسلامی با دانشمندان و محققان ایرانی است.

 وی ضمن ابراز امیدواری در راستای حل مشکلات کشورهای اسلامی، فراهم‌آوردن زمینه عقد قرارداد بین دانشگاه صنعتی اصفهان با سایر دانشگاه‌های جهان اسلام در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی را یکی از دستاوردهای رویداد STEP دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد.

 گفتنی است، در کنار برگزاری 8 پنل علمی تخصصی در دانشکده‌های دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشمندان جهان اسلام و یک نشست همکاری‌های علمی بین‌المللی، بازدیدهایی از مرکز ابررایانه ملی شیخ بهایی دانشگاه و پژوهشگاه زیست‌فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان داشتند.

گزارش تصویری....

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.