کدخبر:1901/20230510

20 ارديبهشت 1402

مرحله نهایی مسابقات منطقه ای مناظره دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
مرحله نهایی مسابقات منطقه ای مناظره های دانشجویی به همت جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور نمایندگانی از 8 استان و 12 دانشگاه  با هدف تقویت فضای گفت و­گو، مناظره و نقد بین دانشجویان و دانشگاهیان و با حضور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.  

در این دوره از مناظره های دانشجویی چهار تیم از جمله "جهادعلمی" از دانشگاه آزاد نجف آباد، "شهید خرازی" از دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، "جدال احسن" از  دانشگاه فرهنگیان شیراز و "دست نامرئی" از دانشگاه یاسوج کهگیلویه و بویراحمد در بخش رده بندی و فینال به رقابت پرداختند.

دکتر رشید جعفرپور؛قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه برگزاری رقابت مناظره دانشجویی، آنها را با مسایل واقعی کشور و یافتن راه حلی برای این مسائل آماده می کند، تصریح کرد: مهمترین دستاورد برگزاری این رویدادها شکل گیری بستری برای تمرین گفت و گو و افزایش مهارت های حل مسئله دانشجویان است.

دکتر جعفرپور، با اشاره به برخی مباحث طرح شده در مناظرات دانشجویی ادامه داد: بحث اقتصاد دولتی و بحران آب، از موضوعات مورد توجه در مناظره امروز بود. با توجه به اینکه شهر اصفهان با بحران آب روبرواست ، شنیدن نظرات سازنده دانشجویان در این حوزه برای داوران مورد اهمیت  و توجه قرار گرفت.

داور مسابقات مناظره های دانشجویی با بیان نقاط قوت و ضعف تیم های شرکت کننده خاطر نشان ساخت: تیم ها با رویکرد منطقی و استدلالی به گزاره­ها پرداختند و جوانب مختلف که در موضوعات وجود داشت را مطرح کردند. داوران نیز از ارتقا سطح استدلالی و توانمندی دانشجویان در این دوره از مسابقات رضایت داشتند.

وی افزود: برخی از دانشجویان اگرچه در رشته های فنی مهندسی، مشغول به تحصیل هستند ولی مشخص بود که در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطالعات خوبی داشتند.

گفتنی است در پایان این دوره از رقابت ها، تیم های جدال احسن، شهید خرازی، جهاد علمی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کرده و موفق به راه یابی به مرحله کشوری مسابقات ملی مناظرات شدند.

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.