کدخبر:1412/13980804

4 آبان 1398

براساس رتبه بندی 2020 يو.اس.نيوز:
دانشگاه صنعتي اصفهان، چهارمین دانشگاه برترایران در رتبه بندي يو.اس.نيوز
براساس رتبه بندی ویرایش 2020 نظام رتبه بندی یو.اس.نیوز، دانشگاه صنعتی اصفهان پس از دانشگاه های تهران، مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی و صنعتی شریف در جایگاه چهارم ايران و دربين 600 دانشگاه معتبر جهان قرار گرفت.

بر اساس نتایج منتشر شده پایگاه خبری یو.اس.نیوز سال 2020، که به ارزیابی عملکرد پژوهشی و شهرت و اعتبار دانشگاه ها توجه خاصی شده است، رتبه ۱۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان را می توان در تقسیمات مختلف جغرافیایی و رشته های موضوعی گوناگون در جداول رتبه بندی اين مؤسسه مشاهده کرد.

در ویرایش سال ۲۰۲۰ نظام رتبه بندی یو.اس.نیوز تعداد دانشگاه های معتبر ایران به ۳۵ دانشگاه افزایش یافته است. در این رتبه بندی امتیاز و رتبه جهانی ۳۱ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران اعلام و ۴ دانشگاه دیگر نیز فاقد امتیاز و رتبه جهانی است.

چهار دانشگاه اول ایران و حاضر در میان 600 دانشگاه برتر جهان در این رتبه بندی به ترتیب دانشگاه تهران با امتیاز 52/4 و رتبه جهانی ۴۰۵، مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی با امتیاز 50/5 و رتبه جهانی ۵۴۵، دانشگاه  صنعتی شریف با امتیاز 45/8 و رتبه جهانی ۵۹۱ و دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز 45/7 و رتبه جهانی ۵۹۵ هستند.

در رتبه بندي موضوعي فيزيك نيز دانشگاه صنعتي اصفهان بعد از مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامي رتبه دوم را به خود اختصاص داده و دانشگاه هاي صنعتي شريف و تهران نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

همچنين در رشته علم مواد بهترین دانشگاه های ايران رتبه بندی شده اند، كه دانشگاه‌های تهران ، امیرکبیر ، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در ميان برترين ها هستند.

رتبه بندی یو.اس.نیوز یکی از رتبه بندی های معتبر و پرمخاطب در سطح دنیاست که از سال 2015 میلادی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی کرده است. این نظام رتبه بندی در فهرست نتایج سال 2019، تعداد دانشگاه های مورد ارزیابی خود را از هزار دانشگاه در سال 2017 به هزار و 500 دانشگاه افزایش داده است.

بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی یو.اس.نیوز از طریق نظرسنجی و بخشی دیگر نیز از پایگاه استنادی وب.آو.ساینس برای بازه 5 ساله 2015-2020  و بر مبنای شاخص های 13 گانه تهیه می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.