کدخبر:1435/13960303

3 خرداد 1396

با حضور 24 شرکت کننده بین المللی:
آغاز نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" + گزارش تلویزیونی
نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" صبح امروز در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه این همایش، با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم در این دانشگاه، گفت: جاده ابریشم صدها سال است که به عنوان یکی از نمادهای توسعه همکاری کشورهای منطقه مطرح بوده است.

دکتر مدرس هاشمی با بیان این که اگرچه امروزه این جاده به شکل گذشته آن برقرار نیست، افزود: احیای این مسیر با روش‌های جدید، قطعاً منجر به توسعه اقتصادی، علمی و اجتماعی کشورهای منطقه خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری در رابطه با نتایج پربار و سودمند این همایش، تصریح کرد: امیدوارم تلاش شرکت کنندگان در دستیابی به راهکارهای جدید در طول برگزاری این کنفرانس، گام های مناسبی را در احیای این مسیر در پی داشته باشد.

دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" نیز با تأکید بر این که جاده ابریشم در سالیان طولانی ارتباط فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین کشورهای مختلف از چین تا ایران و اروپا و کشورهای افریقایی را برقرار می‌کرده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر یک دیدگاه جدید نسبت به بازگشایی این مسیر ایجاد شده است.

دکتر جعفری با اشاره به فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه و همکاری های ایران و آکادمی علوم چین، سفر اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان به استان ارومچی کشور چین در سال گذشته را نقطه آغاز همکاری‌های بیشتر و گسترده تر میان دو کشور عنوان کرد.

وی گسترش همکاری‌های بین‌المللی میان ایران، چین و کلیه کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند را مهمترین هدف برگزاری نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" بیان کرد و افزود: توسعه روش‌هایی که بیشتر مبتنی بر سنجش از دور باشد از دیگر اهداف این همایش است.

دبیر علمی این همایش، با تأکید بر این که هزینه‌ پایین تر و صرف زمان کمتر از جمله مزیت‌های سنجش از دور و استفاده از داده‌های ماهواره‌ای در مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی محسوب می‌شود، اضافه کرد: امروزه استفاده از این داده ها، برای مدیریت بهتر و توسعه پایدار در صنایعی مانند بیمه، توریسم، کشاورزی و مدیریت اقلیم به اثبات رسیده است.

جعفری، با ابراز امیدواری پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه‌ها مشترک با کشور چین در این زمینه، اعلام کرد: کنفرانس‌های بعدی در یکی از کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور 24 شرکت کننده بین المللی از کشورهای چین، کانادا، اسپانیا، اتریش و روسیه در این همایش، گفت: تمامی شرکت کنندگان در این رویداد علمی از کارگاه های آموزشی تخصصی و سخنرانی های کلیدی در رابطه با سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم بهره مند خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: از میان 180 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ، 35 مقاله به صورت سخنرانی و 85 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

گفتنی است: نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" از امروز و به مدت سه روز با شعار 'اتصال شرق به غرب با جاده ابریشم، گذشته، حال و آینده' در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

گزارش تصویری...

گزارش تلویزیونی ...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.